Gå til innhold

noen andre som går tredelt turnus??


stratosen_er mamma_

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jobber som sykepleier og går 3 delt i 6 ukers turnus. Er gravid i 21 uke.Jeg har ikke gått netter den siste turnusen, fikk faktisk sykemelding for den uka, men det er jo opp til arbeidsgiver å tilrettlegge vaktene. Jeg har redusert stillingen til 75 % på grunn av arbeidsbelastningen på jobb og min arbeidsgiver har tatt bort de vaktene jeg jobber alene (kveld og natt) og satt inn ekstra personale(ufaglærte) i helgene når jeg også er alene. Jeg jobber ikke netter fordi jeg ikke ønsker utsette babyen for våkennetter, har hørt at det ikke er så bra. Vet ikke, men legen og arbeidsgiver (som begge har små barn) godtok det uten å mukke. Jeg har lite plager, men får fort vondt i korsryggen og nedover rumpa/lårene når jeg jobber intensivt og går mye. Det er bedre å forebygge litt enn å overarbeide seg til man blir 100 % sykemeldt. Synes av og til at 75 % jobb blir i meste laget også, men inntil videre får det gå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobbet tre delt med første, også netter.gikk jo greit, men han var veldig urolig på nettene når jeg var på jobb. Nå har jeg også mistet to og det så legen kunne ha en forbindelse til natt jobbing. Nå er jeg gravi igjen og blir fullt sykemeldt med en gang. Er sykepleier og har en sjef som ikke tilrettelegger og siden jeg har mistet to så er det for å være på den sikre siden...

Er visst forskning fra Finland som ser økt abortfare ved skift arbeide....

Lenke til kommentar
Del på andre sider