jeje nr2 har kommet:) Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Hei hei... Reiser lørdag til Alcudia me baby på 3 mnd.. noen med erfaringer som kanskje har noen tips??? vil gjerne høre deres erfaringer med sydentur med små babyer.. På forhånd takk=)
LisaColli Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 hei! vi dro til kreta da snuppa nesten var 4 mnd. det gikk kjempebra! vi hadde med kombivogna vår, det var veldig greit, da hadde hun en plass å sove. (kostet ekstra med barneseng, og jeg tviler på at hun hadde villet sove der:) vi brukte lette bomullsklær på henne og alltid solhatt! smurte med babyline sin solkrem. holdte henne i skyggen selvfølgelig:) vi gjorde ting vi hadde lyst til og hun var med. tenkte ikke på leggerutiner osv, hun sov da hun var trøtt:) og la seg samtidig med oss for kvelden. hvis dere skal være mye på stranda,kan det kanskje være greit å ha et "babytelt" som hun/han kan ligge i. hvis du ammer, er det lurt å gi pupp når flyet letter og lander. da slipper de propper i ørene. snuppa vår sov hele flyturen begge veier + bussturen:) dere må ha babyen i fanget, så det kan være greit å ha med en liten pute til å støtte armene dine på, og et helseteppe hvis h*n sovner! vi hadde med bæresele og den ble nyttig! særlig på flyplassen og når vi dro inn til byen med taxi. hun storkosa seg oppi der:) vi hadde også med vogndyna fordi det var litt kjølig på kveldene enda da vi var der. bare spør hvis du lurer på noe mer:) hehe. god tur!!
lana<3 Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 Vi reiste også første gang da hun var 3 mnd...vi tok med bilsetet som hun satt og lekte i og sov...var nettopp en tur hos søsteren min på østlandet tok med bilsetet igjen og kunne ik klart meg uten .Om to uker skal vi til spania igjen og vi håper da vi er heldig å få et ledig sete på siden av oss igjen... Vi har aldri bestilt ekstrasete men flypersonalet er villig til å gi deg et sete på siden av dere så lenge flyet ikke er fullt...Er det fullt så må dere jo holde på henne seff...anbefaler deg til å ha med bæresele el sjal så slipper dere å bli så trøtte i armene og husk teppe el dyne på flyet, fryser oss alltid skakk ihjel av luftanlegget... Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt m bilsetet så langt det r mulig, ble mye venting på oss når vi kom ned sist og da satt vi å vogget henne i setet...man blir sfort liten av bæreselene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå