Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Jeg har dr. browns flasker. Men ml. oppmålingen på flaskene mine er nesten kokt bort..=( Så nå har jeg begynt og vaske dem først i oppvaskmaskina, eller for hånd med flaskekost og zalo. Så koker jeg opp vann, slår av plata og lar dem ligge oppi der i ca. 10 min. Resten av utstyret til flaskene lar jeg ligge i varmt vann og zalo, og koker dette etterpå.. Nå er gutten min over 2 mnd. så snart så kan jeg vel bare gå over til og vaske flaskene for hånd eller i oppvaskmaskina.. Lurer på om jeg skal ringe og klage.. Dem burde jo tålt kokingen..
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 de burde tålt kokingen ja. Koking er koking - det koker når vannet har 100 grader.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 Er det ikke nettopp Dr.Browns-flaskene som IKKE skal kokes? Ikke skyt meg om jeg tar feil, men jeg tror faktisk det. Sjekk på esken om det står noe på den.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Jeg har ikke esken lenger.. Men hørte noen sa at dem ikke tålte det, men så var det noen andre som sa at de skulle tåle det.. Kanskje jeg skal spør på apoteket... Utrolig kjedelig at så dyre flasker blir "ødelagt" så fort..
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Hmmm,så merkelig..vi har oxo helt nye dr.browns flasker. Har brukt de siden jenta mi kom hjem fra sykehuset(ho får bare erstatning)..ingenting har gått bort på flaskene våres. Stemmer at det ikke står noe ang koking på de nye flaskene,MEN spurte på apoteket og på en babybutikk,der sa de at du bør sterilisere flaskene sånn som det står på de gamle flaskene. Hvor lenge koker du dem? Vi koker dem i ca 4-5min,smokkene i 3=)Vi har forresten bare 4flasker;)
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Jenta mi er forresten 3 1/2mnd=)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 Jeg kjøpte flaskene mine for 2-3 mnd. siden.. Er det da de nye? Visste ikke at det var to forskjellige (hvis jeg forsto deg rett..). Men det er jo rart at de kun sier noe hvis du spør.. Eller at det ikke står det samme på pakkene, hvis det er det som anbefales.. Det er jo ikke alle som har hatt de gamle flaskene.. Og man tror jo at flaskene tåler koking.. Det er jo anbefalt og koke en stund.. Pleier og koke dem i ca. 5 min.
Labbetøs Skrevet 16. mai 2007 #8 Skrevet 16. mai 2007 Det trengs ikke. Jeg er melkegiver til sykehuset, og må derfor koke alt utstyret og alle frysebeger. Jeg koker opp en kaserolla vann, og dypper tingene nedi. De ligger i ca 10-15 SEKUNDER bare. Bakteriene drepes med en gang, så det trenger ikke ligge så lenge. Jeg har aldri hatt problemer med bakterier i melkebegrene, og alle begrene testes hver for seg.
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 16. mai 2007 #9 Skrevet 16. mai 2007 Da har du de nye,de gamle er mer brunlige og spissen på det røret er rosa. Ja e kom hjem fra sykehuset og skulle ordne flaskene,da stod det ingenting omsterilisering. Blei veldig usikker så e ringte babybutikken e kjøpte de på,pluss et apotek..og de sa det samme. Så da steriliserer e dem:)Men synsd et er merkelig at skriften/strekene beg å forsvinner på dine. Har du de i oppvaskmaskinen? Er jo forferdelig sterk såpe som blir brukt da,så kan jo være det. Vi bruker bare zalo..
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 16. mai 2007 #10 Skrevet 16. mai 2007 Jeg spurte på babyshop om koking av flaskene, for vi opplevde også at merkene ble slitt vekk. De sa at flaskene kun skal trekke (et par min. bare), som pølser.... Alt det andre kan kokes. Merkelig å lage flasker som ikke tåler koking, men dem om det! He he...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #11 Skrevet 16. mai 2007 Ja, men da er det jo greit sånn som jeg gjør det da.. Nei, hadde dem aldri oppvaskmaskina før.. Merkene forsvant før det.. Jaja.. Sånn kan det gå når det gikk når det aldri skulle gått!
Tia med 2 ♀ Skrevet 16. mai 2007 #12 Skrevet 16. mai 2007 koker mine jeg og de er like fine ennå men har bare brukt dem i en ukes tid da.
snartmammapåny Skrevet 16. mai 2007 #13 Skrevet 16. mai 2007 Her begynner merkene å slites vekk nå, etter 5 uker.. Irriterende!!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #14 Skrevet 16. mai 2007 Merkeligt.. Jeg har kokt Dr. Browns flaskene mine i 4 mnd. og di er fortsatt like fine..(har de i oppvaskemaskinen først)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå