Gå til innhold

Spiser dere spekemat imorgen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ikke lyst å fortelle enda, men det vil garantert bli lagt merke til om jeg avstår fra det.. Leser at man ikke skal spise det når man er gravid (matportalen), mens en jordmor på nettspørsmål sier at man trygt kan spise det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått litt forskjellige svar. Fastlegen min sa jeg kunne godt spise det mens en fødselslege jeg snakket med i forbindelse med ultralyd sa at hun ikke anbefalte dette. Jeg har spist det 2 ganger i graviditeten og hun sa at dette gikk fint så lenge jeg ikke ble dårlig av det, men tror nok ikke jeg ville tatt sjansen en gang til. Spiste det 2 ganger før jeg visste om det var greit eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en bittebittebittebitte liten sjanse for å få i seg noe skadelig for fosteret om man spiser spekemat eller annet rått kjøtt. Dette gjelder kun dersom kjøttet er "ødelagt" på noen måte og det er det jo liten sjanse for men man har ingen garanti. I og med at sjansen er sååå liten er det veldig mange som sier at det er helt greit å spise det. Men samtidig er det jo de som ikke vil ta nooooen sjanser. Min lege sier at det er helt ufarlig. Men til sjuende og sist må du jo ta valget selv. Jeg har holdt meg unna det til nå men var på lunsj hos min søster i dag og da spiste jeg spekemat med glede.

 

Nå er det vel slutt på spekemat for i dag men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...