Gå til innhold

Seteleie

Twinny

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg vært hos gyn igjen og de søte rakkerungene mine ligger fortsatt i sete:( Tv1 har lagt i sete hele tiden, så jeg tviler på at hun kommer til å flytte på seg.

Ligger hun i sete på kontrollen om to uker (da er jeg 33uker) så blir det vurdering på KK. Har fått med meg noen innlegg her som sier at på KK blir det helst vanlig fødsel, så jeg får vel bare innstille meg på det...

Men, det viktigste var uansett at de to har det helt fint:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Mine har ligget i sete siden uke 17, nå er jeg 36+1 så de ligger der veldig godt fortsatt :-). Jeg har et hastesnitt fra før jeg da, og bestemte meg da jeg fikk vite at det var to at de skulle ut med ks uansett for å forhindre en fødsel som sist. Men jeg måtte sende et brev i uke 28 for å få ks, da var det greit med en gang, men sykehuset lhmr hvor jeg skal føde anbefalte vanlig setefødsel. Men med tanke på de faktorene jeg skrev i brevet og mitt ønske skal de ut "feil" vei.

Men det som er så rart, er at når jeg er inne hos jordmødrene som tar ul, sier de at man tar stort sett ks ved seteleie ved tvillinger, mens legene sier noe annet, så jeg blir litt forvirret i blant. Men så kom det fram av hun ene overlegen at de hadde begynt prøveprosjekt med den finske metoden(som har vært omtalt i media for å hidre så mye revning), og at de syns det var spennende å se hvordan det gikk!! Sa jeg ikke hadde lyst til å være prøvekanin jeg da, bedre med en som venter et barn i sete...

Lykke til uansett:-)

Skrevet

Sist jeg var på UL spurte jordmor meg om fødsel. Hun sa at man fint kunne føde vaginalt selv om tvilling1 eller begge lå i sete. hun hadde akkurat tatt imot tvillinger som lå i sete. Ikke no problem så lenge de ser at babyene ikke er for store og at bekkenet er stort nok. Det blir foretatt UL underveis og de passer godt på. Men det er tydelig at de praktiserer forskjellig på ulike sykehus. Så man må vel prøve å finne ut hva man ønsker selv. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...