Gå til innhold

Har vært på min første kontroll i dag =)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kan de høre hjertelyden så tidlig da? syntes jeg har lest at det kunne de først høre rundt en 18-19 uker med sånn trerørgreier?? rett meg gjerne om jeg har feil, er utrolig nysgjerrig selv og vil også gjerne høre hjertelyd :D

Hei.

Med trerør kan ikke hjertelyden høres før senere i svangerskapet. Men legene og jordmødrene har et annet apparat som man kan høre hjertelyden med. Lyden går på høytaler så også mamman og pappan får høre lyden =)

Det varierer fra person til person hvor tidlig lyden kan høres, men jeg har lest her på BIM at til og med gravide helt ned i uke 10har hørt hjertelyden. Når jeg skal på neste komtroll er jeg faktisk 12+1 og det hadde vært så gøy å fått høre lyden av lillenurket mitt =)

Jeg var på kontroll på onsdag og jeg var da 12+3 sånn ca. prøvde å høre etter fosterlyden men han fikk det ikke til:( Men han sa det er fortsatt på grenseland for å høre det og at det ikke er alle man finner den på så tidlig. Men neste gang er nok mye gjort. Skal til jordmor når jeg er 16+3 uker og da satser jeg på at jeg får høre den:)

Skal på UL på tirsdag, gleder meg til det:)

Hei!! Jeg hørte hjertelyden på mitt lille nurk i uke 10+4. Det var utrolig stort!! Jeg var også hos legen i går, uke 12, fikk da høre lyden igjen..... Etter å ha hørt hjertelyden ble alt en virkelighet...

Dette er gøy!!! Klems

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...