Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er litt vanskelig å finne balansen mellom hysterisk og uforsiktig med hensyn til barn og solkrem... håper på litt hjelp her inne, hvordan gjør dere det?

1) smører dere barna like mye/ofte nå som midt på sommeren? hvor ofte smører dere nå?

2) smører dere om dere er ute men i leker delvis i skyggen/eller det er delvis overskyet vær?

3) Smører dere også på kortere turer? hvis dere f.eks er ute tre kvarter fra kl 10, og er i skyggen ca en tredjedel av tiden, smører dere barna da?

4) hvordan gjør dere det med ev. smøring når barna er i barnehagen? smøres de da, ev. hvor ofte og hvem gjør det?

5) smører dere når barna er ute etter kl 16?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1: Nei, bare når det er sol uten skyer

2:nei, ikke nå, men om sommeren pleier jeg legge på et lag solkrem om morgenen, men legger ikke på nytt utover dagen om det er overskyet

3:Om jeg var sikker på at det bare ble et kvarter sol, hadde jeg nok ikke smurt

*4:vet ikke

5:nei

Skrevet

1) smører dere barna like mye/ofte nå som midt på sommeren? hvor ofte smører dere nå?

Nei, fordi at om sommeren bader de gjerne når været er så bra og da må de smøres oftere. Nå smører vi dem 1 "hovedgang" og så ettersmører vi 1-2 ganger på utsatte steder som neserygg, ører, evt skuldre ol. Har barn med god hud, altså de blir fort brune og hadde neppe blitt brent uten solkrem, men det har jeg ikke tenkt å finne ut ;-)

2) smører dere om dere er ute men i leker delvis i skyggen/eller det er delvis overskyet vær?

Ja, så lenge det er sol og de skal være ute en god stund så smører vi da også.

3) Smører dere også på kortere turer? hvis dere f.eks er ute tre kvarter fra kl 10, og er i skyggen ca en tredjedel av tiden, smører dere barna da?

For bare en halvtime i solen? Nei, det tror jeg ikke jeg hadde gjort med mindre det var ekstremt sterk sol.

4) hvordan gjør dere det med ev. smøring når barna er i barnehagen? smøres de da, ev. hvor ofte og hvem gjør det?

De smører i barnehagen og de smører oftere der enn jeg gjør hjemme. Tror de har to-tre økter på en dag fra 8-16.

5) smører dere når barna er ute etter kl 16?

Ja, om de ikke er blitt smurt før på dagen så gjør jeg det, men som oftest er de alt blitt smurt før på dagen i slike tilfeller :-)

Skrevet

takk for svar, hovedinnlegger her.

Synes dette med solkremsmøring er litt vanskelig jeg. Et lite eksempel fra idag... (Jeg har et barn på 2 år med ganske mørk pappa. Hun er altså litt gyllen i huden.

vanligvis smører jeg likevel alltid mye og ofte solkrem på henne for at hun ikke skal bli brent . Men så tenker jeg av og til at det kanskje blir vel mye krem for huden også.)

Idag var vi altså ute i solen tre kvarter fra ca kl 10.15. Hun hadde idag lue og ikke solhatt. Før vi gikk ut smurte jeg lepper og nese med en sånn stift som hun aksepterer greit. Kremen synes hun er vemmelig, så jeg tok tuben med ut for å se det an litt. Vi skulle bare en ganske kort tur ut, og i sandkassen er det skygge fra en busk. Da jeg så at vi ikke ble værende i sandkassa smurte jeg, etter noen minutter i solen, godt med babyline-krem i kinnene. Fikk ikke smurt det så godt utover, da hun protesterer. Men kinnene mener jeg i alle fall ble godt smurt.

Nå senere ser jeg at hun er litt rød i kinnene. Kan ikke skjønne at hun har blitt brent av de få minuttene før jeg fikk smurt... kan jo selvsagt være noe helt annet, håper det. Men jeg ble litt usikker nå, har tenkt at jeg var for nøye/hysterisk som ALLTID smører før vi skal ut. Nå lurer jeg på om jeg derimot var uforsiktig idag. Hva tror dere? er det virkelig mulig at hun kan ha blitt brent så tidlig på dagen, etter så kort tid i solen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...