Gå til innhold

Hormondoser før Ovetrellen settes???+

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har i dag fått vite at jeg sannsynligvis kan regne med egguttak på mandag. Jeg setter gonal-f og orgalutran på ettermiddagen. Er det noen som har noen ide om når jeg da skal sette siste hormonssprøyte? Jeg har doser til og med fredag. Det er så irriterende å måtte kjøpe en helt ny penn bare for en dose.

Blir veldig glad om noen kan svare :o)

Skrevet

Jeg satte eggløsningssprøyten søndag og hadde uttak tirsdag. Siste hormonsprøyte lørdag. Så da holder det kanskje med det du har.

Skrevet

hei du, jeg har aldri brukt orglutran, så du bør nok helst snakke med legen din, ang den, for de skal jo sette opp eksakt hvilke tider du skal ta den siste osv.

Men for meg selv tok jeg også ut på en mandag, da var det slik at jeg tok

gonal siste dagen fredag og bare synarella lørdag og fikk et bestemt klokkeslett for ovitrelle, så var det ingen medisiner på søndag, phuh.

Men som sagt viktig at du får DIN oppskrift hos legen din, tvi tvi, håper du får ut mange fine gullegg ;o)

Skrevet

og ps, i tilfelle du skulle ha behov for en dose, hvilket jeg ikke tror da, så får man kjøpt mindre penn også da, med 1 dose, så slipper man den til 4000,-.

Skrevet

Hei :o)

Takkkk for rask info. Jeg får endelig beskjed av legen på fredag, var bare litt utålmodig i forhold til antall doser :o)

Jeg hadde egentlig resepst på 900 ie, men fikk kjøpt en på 450 ie i stedet. Det blir til i morgen og fredag.

Men, nå må jeg løpe og sette sprøytene mine. 17.45 hver dag :o)

Skrevet

tålmodighet er en dyd sier de ;o)

hehe, men det er nok mest for de som slipper å gjennomgå alt vi må??

For dette er jo nesten som et mareritt, å huske alt osv, og ikke minst den forferdelige veeeentingen hele tiden, phuh, men men. ønsker deg hell og lykke, og håper med alt jeg har at dere får en voksende sommer ;o)

Skrevet

Tusen takk :o)

Nå sitter jeg her og åjer meg litt. I dag var orgalutranen vond. Nesten så jeg ikke fikk inn nålen. Det kom ut litt veske etterpå, også blødde det litt. men, men jeg tåler alt jeg i veien mot stor mage :o)

Gleder meg til denne sprøtestikkingen er over :o)

Hvordan ligger du an i løypa da?

Skrevet

Hei ojda trøsteklem for smertene ;o)

Utrolig hva vi går igjennom sant? hehe..

Jeg tok ut egg forrige mandag jeg, og satte inn onsdag, så tålmodigheten mangler det mye av her også akkurat nå, går bare å veeeeeeenter å veeeeeeeenter på resultatene, nå,

men har vært igjennom dette før, 3 forsøket nå, phuh, men like spent.

hadde en spontangraviditet i januar, men det endte med x-u, så dermed tok de siste egglederen min, så dette er mitt siste håp nå.

Har aldri hørt om det rare ordet du tar jeg : oralutranen??

Skrevet

Åååååh, da er det spennennde for deg. Jeg har innimellom sagt at jeg gjerne skulle vært lagt i koma i de to venteukene :o) Jeg sender så mange lykkeønskninger jeg bare klarer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg holder på min første IVF. Har tidligere blitt inseminert 6 ganger. 1. gang ble jeg gravis, men det endte i BO i uke 8.

Jeg er på kort behandling. Altså ingen nedregulering først. Man begynner med orgalutran når folliklene er ca 13 mm for å forhindre eggløsning. man tar den på samme tid som gonal-f.

Skrevet

Ojda tusen takk for lykkeønskningene, vi krysser alt for at vi klarer det nå da sant ;o)

Stakkar stikke dobbelt høres ikke godt ut nei, huff, ille nok den ene synes jeg da, tror hver gang at man venner seg , men neeeeida like ille, hehe..

Så tenker man hver gang at det er sikkert verdt det denne gangen da...

Koma hadde vært noe ,eehh.. eller kanskje ikke, på en måte går vi jo litt i koma, hvertfall jeg, surrer noe helt forferdelig jeg..

Har du mange egg klare nå??

Skrevet

Ja, jeg tror jeg bør være veldig fornøyd. Jeg har ca 12-13 egg på gang. De varierer fra 10 - 17 mm. Legen sa i dag at det så veldig bra ut.

Men, så er det jo den redselen for at eggene har dårlig kvalitet da, eller at de ikke blir befruktet. I og med at jeg har opplevd en BO, vet jeg jo med sikkerhet at jeg i hvertfall har hat ett dårlig egg. At det ikke har klaffet etter det, kan jo og være pga eggene. er rimelig nervøs for neste ukes strabaser som du skjønner....

Men, vi må smøre oss med litt tålmodighet begge to :o)

Skrevet

HEEEEY så bra med så mange, håper de er av super kvalitet i tillegg denne gangen da * krysse krysse krysse, var det øyer å ører som krysses.. flirer barnslig..*

Venter spent på å høre resultatet nå, tvi tvi så lenge...

Hva var tålmodighet igjen... mumle mumle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...