Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Vet at det inneholder alkohol, men bare lurte om det er skadelig hvis man tar seg EN lettøl i løpet av graviditeten. Er i uke 25 nå
enpå3ogenpå1 Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 kan du ikke like gjerne ta en munkholm da? Som er alkoholfri.. Vet om mange som drikker litt alkohol i svangerskapet, det går jo stort sett greit. Men jeg tar ikke sjansen. For min del er det like greit å holde seg unna som å "pirre" den lysten.
PintSizedDictator Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Ta deg en lettøl du...tviler på at det e skadelig..Men utifra svarene her så skulle man jo tro du hadde tenkt å tylle i deg et glass med 69:P
Gøril og Jesper :) Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 hvorfor utsette babyen med alkohol når det finnes så mange forskjellige typer alkoholfrie øl? Jeg skjønner ikke at noen i det hele tatt vil drikke alkohol (samma om det er lett-øl, det ER alkohol i den).. når man har en baby i magen. Det er jo en grunn til at vi har fått beskjed om å holde oss unna alkohol også, men det er meg. Jeg skal selvfølgelig ikke fortelle hva du skal gjøre. Du må gjøre det du selv føler er det rette..
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Hvor ser du disse svarene egentlig Goodyear? Det hadde jo ikke engang kommet et negativt innlegg når du svarte, så jeg syns kanskje du overdriver en smuuuule ;-)
Gjest Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 Alt med måte, hvis du selv syns det er rett, skal du bare ta deg en lettøl
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 16. mai 2007 #8 Skrevet 16. mai 2007 Ta deg en lettøl. Er ikke skadelig!
madamene Skrevet 16. mai 2007 #9 Skrevet 16. mai 2007 Jeg vil anbefale Claustaler, synes den er mye bedre, og den inneholder ikke alkohol!!! Det drikker jeg, og det synes jeg er godt!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #10 Skrevet 16. mai 2007 Dere som sier at lettøl ikke er skadelig,hvordan vet dere det???
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 16. mai 2007 #11 Skrevet 16. mai 2007 Fordi det er så lite alkohol i det.
MissBenz Skrevet 16. mai 2007 #13 Skrevet 16. mai 2007 Hva med å ikke drikke i det heletatt da? Hva er viktigst? Barnet eller at du får slukke tørsten med en øl??
prøvekluten+3små Skrevet 16. mai 2007 #14 Skrevet 16. mai 2007 en flaske skader neppe..noen drikker jo til og med vin under svangerskapet..MEN jeg personlig ville ikke gjort det..skal jeg først la være å drikke,så kan jeg like godt være totalt avholds..er så kort en periode likevel så...tjihi,og dessuten er jeg av det barnslige slaget,enda i voksen alder,at jeg liker å drikke for å bli full og ha det gøy..ikke nødvendigvis for at d er så godt;o)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #15 Skrevet 16. mai 2007 Tror ikke det er spesielt sunt å ikke drikke i det hele tatt, faktisk er det dødelig ;-) Men seriøst, klarer ikke å se problemet med å drikke Clausthaler, vørterøl, Munkholm eller annet alkoholfritt øl, bare fordi det heter "øl"?
Leddgikt Skrevet 16. mai 2007 #16 Skrevet 16. mai 2007 "Fordi det er så lite alkohol i det." blir det sagt.. ..Men ekspertene sier jo faktisk at man ikke tør å sette en nedre grense for hva som kan være skadelig, nettopp fordi man ikke vet konsekvensene av selv minimalt inntak av alkohol. Ja, mange har drukket alkohol i svangerskapet, og det har (tilsynelatende?) gått bra. Og ja, det krever mengder for å gi barnet føtalt alkoholsyndrom, men hva med plager man kan få som man ikke vet hva skyldes?? Jeg synes i hvert fall det å ikke drikke alkohol er et lite offer i forhold til om barnet mitt skulle få en eller annen skade/plage på grunn av mitt alkoholinntak... Jeg tenker som så - at alkohol er jo tross alt en gift, så hvorfor utsette barnet mitt for det? ...Og hvis man senere fant ut at - jo, barnet hadde ett-eller-annet problem - og det kunne skyldes ørsmå mengder alkohol, ville jeg ha problemer med å tilgi meg selv. Men klart - jeg er også enig i at en lettøl høres ufarlig ut. Men hvorfor ta sjansen når det finnes alkoholfritt... Og når du i det hele tatt lurer... Når ekspertene er usikre, synes i hvert fall ikke jeg det er noe vits i å teste det på mine barn... Jeg blir igrunn litt betenkt når ekspertene ikke vet, mens glade amatører på Bim uttaler seg skråsikkert...
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 16. mai 2007 #17 Skrevet 16. mai 2007 Jeg tror IKKE det er skadelig hvis man tar seg EN lettøl i løpet av graviditeten. MEEEEN....jeg skjønner ikke poenget med å gjøre det når man kan drikke alkoholfritt øl.Det er jo like godt!Og det er neppe sånn at man bare MÅ ha den lettølen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå