Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Vi skal begynne nå. Hvordan gjør dere det? Dere som bruker belønningssystem med klistremerker; hvordan gjør dere dette, og hvor fås dette kjøpt? Hvor mange mnd har dere brukt fra dere startet bleieavvenning til tørr om dagen?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Vi hadde aldri pottetrening. Jenten min kom når hun var rett over 2 1/2 år og sa at nå vil jeg slutte med bleie. Sluttet på dagen, og hadde nesten ingen uhell.Mine planer var å vente til hun nærmet seg 3 år. Vet om noen som har gjort det slik at hver gang barnet tisset på potten, så fikk hun ta et klistermerke på potten. Tror det viktigste er at du ikke presser barnet, men at det blir positivt. En venninne av meg brukte nesten 1 år fra pottetrening til barnet var tørr, men da var det moren som var klar for at barnet skulle slutte med bleie. Og det ble fokusert mye på at hun måtte tisse på potten og doen. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 du må vente til barnet selv viser interesse for det. og husk å ikke presse barnet, da vil pottetreningen få motsatt effekt.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 kommer jo ann på hvor klar barnet er og hvorvidt det forstår slike belønnings system....tror klistremerker ikke har så mye for seg hvis barnet ikke er klart.min sluttet da han var 2 1/2 år,men ikke brukt slike systemer. vesla er 1 1/2 og bruker potte ivrig..vil helst bæsje i den.Ikke noe hun er blitt påtvunget,men hun liker å sitte der.
Mammaentillillesnusken Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Min snupp driver med do trening nå, er bare 20 mnd, men han tisser på do morgen og kveld nå) Da vi starta var han ikke interessert i å sitte på potta, så jeg lot han sitte på potte i dusjen, der han lekte med dusjen og lekene sine, mens han satt på potta, noen ganger tissea han og av og til bæsj, gjorde stor stas på han med kos og ros da.... driver ikke med klistremerker, syns han er for liten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå