Ophelia & Jr. Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Er vi riktig heldige får vi fryseforsøk før sommerferien. Og det har vi aldri hatt før. Er det noen som kan fortelle meg litt om gangen i dette? Skjønte det som jeg skulle gå på noen tabletter fra dag 2 i neste menstruasjon for å optimalisere livmorslimhinna...? Og så vil jeg veldig gjerne høre andres erfaring med tining av embryo. Hvor mange hadde dere på frys, og hvor mange overlevde opptiningen? Vi har tre på frys, og jeg er livredd det ikke skal holde... Ville bli utrolig glad hvis noen kunne dele sine erfaringer med meg.
Marianne 72 Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Hei! Jeg har hatt ett frysforsøk i desember 06. Tok tabeletter fra 1. mensdag. Utfra min sykluslengde ble det beregnet når de skulle sette inn eggene. Hadde 4 egg på frys. De to første overlevde ikke tiningen, de to siste ble satt inn. Det ble ikke noen graviditet men det var heller ikke perfekte egg. Bare ett var 4 delt. Fikk beskjed på Riksen at de ikke ville ha blitt frosset ned i dag pga kvaliteten. De sa også at de nå hadde endret fremgangsmåten litt ved å sette inn eggene tidligere enn før. Det kan øke sjansen for graviditet. Lykke til!
Jehn Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 Hei.. Vi fikk 9 egg på frys, hvor av 7 greide opptiningen.. ble fortalt at eggene var veldig fine. Fikk satt inn både 4 delt og 6 delte egg.. Går på progynova fra dag 1 ved siste blødning. Dose varierer fra person til person.(jeg gikk på 5 om dagen) Dette for at slimhinnen skal bli tykk nok(min 7 mm fikk jeg beskjed om) Startet med progestan kapsler 2 dager før innsett( ca midt i syklussen) De sier at de ikke fryser noe de ikke tror vil greie opptiningen, men selvfølgelig kan det skje at de ikke tåler det.. For vårt vedkommende har vi ikke oppnådd resultater ved fryseforsøk.. Håper at du lykkes...Det er mye enklere behandling enn om man skal ta ut egg. Ønsker deg masse lykke til..
mlkt Skrevet 17. mai 2007 #4 Skrevet 17. mai 2007 Hei Jeg har hatt 3 fryseforsøk, 7 nedfrossende egg og 6 klarte opptiningen(det var et 2 delt som ikke) fra det ene egget har jeg vært utrolig heldig å få en liten prinsesse. ikke gi opp, det kan bli en spire med frys og:) Har ikke brukt noe medisiner før innsetting, kun crinone eller progestan kps etter innsetting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå