Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettop fått en herlig liten gutt som snart er 3 uker gammel. Føler meg for tiden som en ammemaskin og lurer på om det er normalt. Han spiser hele tiden og sover kun maks 1 time før han skal ha mer. Lurer på om han får nok. Er det noen med samme erfaringer. Dersom det fortsetter slik vurderer jeg å gi han litt tillegg slik at han kan sove litt lenger og jeg gjøre noe annet enn å amme....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke ukjent!!

datteren min er nå snart 9 uker og har endelig fått litt bedre rutine på det selvom det fortsatt kan gå litt tett.

når de er så små vokser de så mye at de trenger mer mat enn hver 3 time som visstnok skal være passe.

de første 14 dagene puppet datteren min hvert 20 minutt omtrent og så gikk det lenger og lenger mellom hver gang etterhvert som hun ble eldre. hun er som sagt snart 9 uker nå og nå vil hun ha pupp etter ca 2-2,5 timer.

det har ingenting med din melkekvalitet, men heller det at de har et behov for å spise ofte.

Skrevet

Har en gutt som er 5 dager eldre! ;) Han spiser alt fra hver 4-5 time til hver time. Om kvelden skal han ha mat hele tiden, men sover da litt lenger etterpå. Spiser han nok hver gang? Hvis du er usikker, kan du jo "vekke" ham ved å rape ham og skifte bleie og se om han vil ha mer etterpå. Hvis du ikke har prøvd dette, da.

Ellers har HS sagt at de regulerer maten selv, og bare skal få spise når de vil. Ikke noe er unormalt! ;)

Skrevet

Hei på deg:)

Jeg kjenner meg veldig i gjen i det du skriver!

Jeg fikk ei jente i slutten av februar og jeg hadde det akkurat likens.. hun spiste heletiden, syntes ikke jeg gjorde annet enn å gå med puppen ute og det gjorde at jeg ble kjempesliten! Mistet gutten din litt vekt etter fødselen? Mange så små som du har nå har mange økeperioder oftere enn når de blir 2-3 mnd fordi de gjerne vil legge på seg og øke din melkemengde!

Det er helt naturlig å jeg tror ikke du og jeg er de eneste som har/hatt det sånn!

Jeg vet akkurat hvordan du har det nå men prøv å hold ut for din melk er det beste for barnet og tillegg kan gjøre at han får vondt i magen osv.. disse periodene vil svinge men nå på begynnelsen vil det være ganske tungt! jeg råder deg til å vente litt å bare gi han mat når han vil ha--tenk at magesekken hans er liten og han vokser fort nå å trenger masse bra næring og ofte!

keperiodene vil nok begrense seg til en-2 ganger i mnd og vare bare ett par dager hver gang. det er min erfarig og jenta mi begynnte å spiemindre ved 7 ukers alder..

Hun veide 2900gram ved fødsel og gikk ned til 2500gram og du kan tro jeg satt med puppen ute hele tiden i en mnd! men det er helt normalt ja, men kjempeslitsomt..det er til å grine av avogtil! Men stå på! tiden går kjempefort for deg nå og vips spiser han ver 3dje time og sover mellom måltidene:)

Lykke til:) klem

Skrevet

Det var veldig fint å høre. Ja, det er veeldig slitsomt, føler at han aldri blir fornøyd. Men ser jo at han vokser da, har fått gode bollekinn. Skal holde ut siden det ikke er snakk om mange måneder, snart kan vi hvile ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...