Gå til innhold

Hvor mange kontroller har dere vært på hittil?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en hos legen (i uke 12), skal innom han igjen til 2. kontroll om under en uke, er i 15. uke..

Jordmor hadde ikke noe ledig før min 18. uke, halvannen uke før ordinær UL!

Hva med dere?? Hvor langt dere på vei, hvor mange kontroller, og var det hos lege eller JM??

Har dere hørt hjertelyden på kontroll?

(jeg fikk høre den på UL, men aldri hos legen..skal spørre om det neste kontroll)

Litt gøy å sammenligne sånne ting, synes jeg! :)

Fortsetter under...

jeg er i uke 13+2 og var på ordinær kontroll hos lege i uke 9 og hos jordmor i uke 11 nå er det ikke flere kontroller før ordinær ul i uke 18 og ingen kontroll hos jordmor før i uke 20.. dem har vel færre kontroller nå tror jeg, har fortsatt ikke hørt hjertelyd så jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt bortsett fra att jeg er skikkelig kvalm da..

Jeg er 13+1,og hadde min første kontroll hos fastlegen min 11+6. Neste er ikke før i uke 24,tror jeg. Har hatt en UL 8+2 der vi så hjertet banke,og skal ha en ny 14+0,samt den ordinære når jeg er 18+0. Hjertelyd har det aldri vært snakk om,men siden jeg har ekstra UL-oppfølging enn så lenge.

(Hadde en ekstra legetime for å bli sykemeldt pga kvalmen,forresten,men det teller vel ikke)

Jeg er 12 uker og noen dager og var på min første kontroll hos legen idag. Tok masse blod prøver og han prøvde å finne fosterlyden men det var litt vanskelig det gitt. Har hatt en UL på syksehuset når jeg var i 9 uke og da slo hjertet som bare det. Skal til jordmor 16 juni, og da er jeg 16 uker på vei. Så ca en mnd senere blir det time hos legen oxo blir det jordmor etter det osv videre:)

Annonse

Var på kontroll i uke 10 og tok blodprøvene da. Så fikk jeg beskjed om å komme hver 4. uke, så i uke 15 (denne uka) var vi hos legen igjen og da fikk vi høre hjertelyden til babyen. Fant den med en gang, det banket som bare det og både jeg og pappaen som var med ble helt rørte... :-D Første fysiske tegn til at det er liv der inne, ganske spesielt. Nå skal vi tilbake på kontroll om 4 uker i tillegg til ultralyd, forhåpentligvis en gang i Juni. Etter sommeren skal jeg finne en jordmor og ta annenhver kontroll der.

Jeg er i 16. uke og har vært på en lege kontroll og en jordmor time.

Har en jordmor time til 31.mai, ultralyd 4. juni og legekontroll 6. juni.

De har visst sluttet å ha så veldig ofte kontroller, hvertfall her hvor jeg bor. De siste datoene der bare ramlet oppå hverandre tilfeldig, det pleier ikke være så tett :)

Bor i skottland saa det er lidt anderledes.

Var hos legen i uke 8 for foerste kontrol, foerste jordmorkontrol i uke 13 og ordinaer ultralyd i uke 13 ogsaa. Og saa var jeg hos jordmor i uke 15 for aa faa taet noen blodproever, men de hadde vist givet meg tid en uke for tidlig, saa skal tilbake paa tirsdag i uke 16 :) Saa masse kontroller, men ikke noe ekstra, jeg har et helt vanligt svangerskab saavidt :)

Hei! Jeg er i uke 14 og har hatt 1 svangerskapskontroll hos lege. Da var jeg i uke 8.

Neste blir hos jordmor når jeg er i uke 16. Jeg har ikke fått høre hjertelyden enda og gleder meg til det! Har prøvd å få gubben til å lytte med en tom dorull, men uten resultat, hehe...

Annonse

Jeg var på 1. kontroll uke 11. skal ikke tilbake til legen før uke 24! synes det er altfor lenge til. Er uke 15 nå. Ingen kapasitet til off. jordmor i min bydel i Oslo, men tenker på å bestille time til privat jordmor. Har så lyst til å høre hjertelyd! Skal på ultralyd 18. juni på Ullevål, gleder meg! Synes det er altfor få kontroller tidlig i svangerskapet...

jeg har vært 3ganger hos lege og 2ganger hos jordmor,pga jeg har vært veldig dårlig og gått mye ned. er i uke 15, har ikke hørt noe hjertelyd, men skal tilbake om 2uker, da skulle jeg få høre det. ellers har jeg ikke fått ultralyd før 2.juli, syns det er vel sent jeg...!

Har vært en gang hos lege for å få bekreftet graviditet i uke 8. En gnag pga blødninger i uke 10 og en oppfølgingstime oga det i uke 12. Nå er jeg i uke 16 og skal til UL om tre uker. Så tror jge at jeg skal prøve en jordmortime før jeg reiser på ferie i slutten av juli. Er det vanlig å dra på kontroll så nære ordinær UL som mange av dere gjør her? på skjemaet jeg fikk med anbefalte kontorller var Ul tatt med som en av kontrollene.

Jeg var hos lege første gang i uke 12+6. Det neste blir ultralyd ca i uke 18, og ikke noen ny legetime før i uke 24. Var visst blitt veldig lite kontroller no sa de. Jeg syns det er litt skremmende. Syns det er greit å få være der litt oftere, så man kan forsikre seg om at alt er i orden. Ikke alt man klarer å finne ut av selv, og før man klarer å kjenne liv i magen så syns jeg det er litt trist at vi ikke får flere kontroller.

Jeg var på første kontroll hos legen da jeg var 11+1, og så andre kontroll hos jordmor da jeg var 14+1. Hørte hjertelyden begge gangene :) Har også hatt en tidlig ultralydundersøkelse, da jeg var 7+6, fordi jeg ville ha bekreftet at jeg faktisk var gravid(klarte ikke å tro på testene...). Da fikk jeg se at hjertet slo, og at lengden passet helt fint med min egen beregning av hvor langt på vei jeg var.

Skal til legen igjen 29.mai for tredje kontroll, og har ordinær ultralydundersøkelse 30.mai. Jordmor er det en stund til jeg skal til igjen. Er nå 17+2 :)

... Jøss, så fort tida går :D

Jeg gikk først til legen allerede i uke 5 (trodde de var uke 6). Ville da få bekreftet svanerskapet siden jeg akkurat hadde hatt en spontanabort. Legen tok da gu undersøkelse og blodprøver.

Ble så henvist til ultralyd. (5 uker) Vi så lite på UL.

Fikk komme tilbake på UL i uke 8. Da så vi hjerte banke.

Sist legetime var i uke 12. Da fikk jeg helsekortet og svar på blodprøvene. Fikk også høre fosterlyden...de var kjemperørende. Babyen hadde 140 slag i min.

Skal til UL på rikshospitalen 23. juni.. og første jordmortime 27 juni..hun hadde ikke tid før.. bør vel gå til lengen en gang rundt da også,.men da blir jo alt samtidig.. :)

Jeg var hos lege i uke 14, fikk helsekortskjema, tok blodprøver, hørte hjertelyden 150,brystsjekk( vanlig på 1.gangs kontroll),veide meg og fikk ny sykmelding.

Ska til jordmor uke 17.

Så får vi se........kommer an på jordmora om hun er flink, visst ikke går jeg til min kvinnelige lege som er kjempeflink.

Har vært på ul i uke 5, 6,7,10,13 og skal nå i uke 16 og så blir det ordinære i uke 19. En hel billedserie med nurket iallefall............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...