Gå til innhold

Gal?


jente08&jente2010<3

Anbefalte innlegg

Jeg har mistet to ganger før, er 6+2 idag!!

men holder jo på å bli gal. eneste jeg klarer å tenke på er om dette kommer til å gå bra, gråter ganske mye, klarer ikke være hyggelig mot samboeren min heller!! kall dette fælt, men igår tenkte jeg tilogmed på om det kansje er best å ta vekk barnet, for å lette på psyken min.

er det normalt å tenke sånn? skal svangerskapet være så tungt?

da jeg var på ultralyd i uke fem, ble jeg satt tilbake noen dager(jeg trodde jeg da var i uke 6), så fikk derfor ikke se et hjerte som slo. dette satte meg jo helt ut. huff!! er det noen andre her som føler det sånn? eller er det bare jeg som er nærtagen?

Og jeg skrev et innlegg her inne, som jeg fikk ganske kvasse kommentarer på av anonyme...ble så dårlig at jeg bare gråt. tar alt innpå meg jeg:(

Noen som har noen tips til å lette på tankene?

 

Signerer med anonymt, ettersom dette er veldig personlig for meg å dele:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff.-... så kjedelig at det ikke ble anonymt :-( i hate that!

 

uansett, hadde det på samme måten... og er fremdeles bekymret, men slapper bare mere og mere av for hver dag. du kan jo spørre om å komme inn på en ny ultralyd? når mistet du de andre gangene? jeg mistet alle ganger før uke 7, så så på det som min "magiske" grense, og da jeg kom over den, sank skuldrene en god del.

 

håper du klarer å slappe mere av ettervert, men å føle det du føler er veldig normalt for oss som har mistet.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er klart du ikke er gal! synes dette er helt forståelig, jeg. klart du er redd for å miste igjen, og det å miste to ganger skaper nok mye usikkerhet og mange vanskelige tanker, i enda større grad enn når man mister en gang (ikke for å erte p å meg noen, jeg har mistet selv).

 

de imbesile anonyme her, må du bare heve deg over. sado-folk.

 

men jeg håper at du har fått time til ny ul??? og husk at sannsynligheten for å miste tre ganger er utrolig liten.men du skal passe på å få tett oppfølging nå med ul, hver eller annenhver uke. for det trenger du!

 

Lykke til! håper alt går bra!

 

Klem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

blei visst ikke anonymt..men det spiller ingen rolle egentlig:)

så det er flere som føler og tenker sånn? jeg har mistet i uke 5 begge gangene før..føler jeg er over et hinder på en måte..men..så er det den men da:)

jeg skal ta blodprøve hos legen på på fredag, og tilbake fredag den 25 for å få svar på om disse var bra...:) men foruten om det har jeg ikke fått tilbud om noen ultralyd i det offentlige...

tatt privat på volvat. men syns det blir litt dyrt i lengden..

har jeg rett på ultralyd hvis jeg spør da?

tusen takk for koselige svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ringte rett til gynekologen min, som jeg vet har ul-apparat. fikk time raskt, og han ba meg også komme tilbake to uker etter. så jeg var på ul da jeg var 7+4 og 9+4. betalte kun den første gangen, under 300 kroner. hvis du ikke har gynekolog, så ringer du legen din til fredag og forklarer og ber om en henvisning. fortell hvor viktig det er for deg! eller ring rundt til gynekologer og spør om du må ha henvisning eller kan bestille time selv.

 

da jeg mistet i høst, sa de på sykehuset at jeg bare måtte ringe for å få tidlig ul neste gang jeg ble gravid.

 

og du, hvis legen ikke hører på deg... så kan man jo teoretisk sett ringe sykehuset lørdag morgen og fortellle at man har blødd litt... og be om ul... (fy meg;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tonje21!

Tror nok det er helt normalt å reagere sånn som du gjør. Sist det skjedde meg tenkte jeg at jeg aldri skulle prøve igjen... Fordi det gjør så jævla vondt. Men det går over!

Å ang mannen din , tror jeg det er helt vanlig å la "dritten" gå litt utover dem hehe!

 

Vil bare ønske deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei:)har selv mistet en gang!det er ikke arti!er gravid på nytt nå å har veldi mange bekymringer,men d er veldi vanlig!!jeg mistet i uke 6 ,og jeg tror de aller aller fleste spontanaborter skjer veldi tidlig!så håper d går bedre med deg å lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..kansje jeg skulle tatt en frekk en, å ha en liten blødning:) men hvorfor på en lørdagsmorgen? for da kommer jeg inn?

de kan vel ikke merke det eller?:)

legen min mener at det får holde med at jeg tok det privat. men slo meg ikke til ro med det. føler at det ikke er helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi når det er lørdag kan de ikke be deg ringe legen din først;) ring legen din og forklar hvor urolig du føler deg, og be om at han tar deg på alvor. Hvor langt på vei er du forresten? og hvor bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat ja:) det kan de jo nesten ikke be meg om da nei. legen min mener at jeg kan vente til jeg uke 16. men føler det er lenge.

flere som er misfornøyde med henne:(

er 6+2 ¨på vei:) imorgen 6+3:)

jeg bor i nord odal, ved kongsvinger:)

hvordan det?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du bodde ved tønsberg er det en veldig snill gynekolog der! du kan bytte lege og! eller faktisk ringe rett til sykehuset og forklare situasjonen og spørre om de kan ta deg inn til ultralyd. det fineste er ul etter uke 8, for da begynner man virkelig å se at det er en baby. stå på du, det er nok det som skal til, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset:)

men det er da fælt at det skal være så vanskelig å få forståelse for ting når man er gravid. skulle jo tro det ikke ble tatt noe høytidig:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke gal. Jeg er like redd og gal som deg :) Mistet i uke 20 forrige gang, så jeg har 11 uker igjen før jeg klarer å senke skuldrene... Det er ingenting som tilsier at det skal skje igjen, hverken med deg eller meg. Jeg tror at bare det å tenke positivt vil hjelpe deg, og til og med øke sjansen for at det SKAL gå bra denne gangen! Jeg ble så deprimert da jeg mistet, og så glad da jeg var gravid igjen, at nå tenker jeg bare på hvor mye jeg gleder meg til babyen kommer. Går det galt blir jeg lei meg, men da prøver jeg igjen! Håper du klarer å finne styrke som kan hjelpe deg å tenke positivt, for det kommer man mye lenger med :)

 

Ønsker deg masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk:) koselig å høre iallefall:)

ja, man må vel bare tenke positivt ja:)

men syns liksom at det er vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...