Gå til innhold

Noen som vet hvordan man regner termin ved IVF?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

aha! Så bra!

Kalkulatoren stemte bra på meg ved å bruke "datoen for sprøytestart", men jeg stusser over én ting:

Hvis jeg hadde måttet bruke sprøyter i én ekstra uke fordi jeg ikke hadde ønsket utviklingen på eggene, må jo nødvendigvis kalkulasjonen bli feil?

Jeg som tok ut 7/5 og satte inn den 9/5 har (forhåpentligvis) termin 30.januar 2008. (håpe-håpe) Denne datoen fikk jeg på den kalkulatoren som låg hos Ønskebarn til inntil nylig. Dette basert på uttak og innsettingsdato.

Datoen vil da bli den samme for Susemikkel siden vi ligger likt an i løypa.

Hvis noen andre lurer, så kan man jo regne noen dager frem eller tilbake ved bruk av mine datoer. (...et resultat som jeg ikke har regnet selv ved hjelp av telling. Det hadde bare bært galt av sted. hihi)

Tror ikke du å meg bør holde styr på telling akkurat nå nei .. hehehehehe, virker som om vi er i skikkelig samme løype ja. sitter her å smiler å puster letta ut ovrer at det gudskjelov ikke er bare meg som har det slik, hihihi..

synd den på ønskebarn ikke virka, for den så jo fin ut, men puster litt ut, siden du var raskere enn meg, og regna forrige helg, phuh, så da har vi nok mye kult å se frem imot sant.. følge hverandre er morsomt, krysser ører å alt for at vi skal klare dette ;o)

Du kan verken forholde deg til egen mens eller sprøytedager, for som nevnt over her varierer jo både lengden på nedregulering og antall sprøytedager.

Du tar utgangspunkt i uttak (=unnfangelse), og bruker denne kalkulatoren:

http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period____635.aspx

Eller du kan ta uttaksdato pluss 266 dager (hvis du regner svangerskapet til 280 dager/ 40 uker), eller pluss 268 dager (hvis du regner 40+2).

Du kan også ta uttaksdato minus 14 dager, og bruke datoen du da kommer til som en beregnet 'første dag i siste mens', som kan gjøre nytten i alle kalkulatorer på nett.

Lykke til med svangerskapet!

Uttak 7. mai gir termin 30. januar, ja, ved 40+2. En dag du er klar i hodet kan du telle 268 dager fra 7. mai, og komme til samme dato. ;-)Enkelte sykehus (eks. Haukeland) bruker fortsatt 40+0, noe som ville gitt termin 28. januar - dvs. legge til 266 dager på 7. mai.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...