Gå til innhold

RUGEKLUBB UKE 20 :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei alle sammen.

RD 8 på meg. Skal teste 31.mai, men kommer nok til å teste et par dager før:)

Leste lenge opp, at mensen ikke kommer når jeg går på Progestan. Stemmer det? Jeg fikk beskjed om å bruke disse kapslene i 6 uker, eller til jeg fikk mensen, da måtte jeg slutte med de.

Kroppen er iallefall ikke som den pleier. Dette skyldes nok disse kapslene. Ømme bryster, kvalm 1 gang pr dag (ikke morgen kvalm, midt på dagen kvalm) humørsvingninger.

Teller dager til test dag, har en ClearBlue test liggende å venter på å bli brukt. Tror jeg tester til tirsdag, da har jeg RD 12.

Hei, ønsker oss barn!

hihihi, jeg har også en test liggende allerede!!! Jeg kjøpte en på billigetester.no, trodde ikke den skulle komme så fort, men den lå i posten allerede en dag etter at jeg bestillte den. Kjøpte digital jeg, blir så nervøs av å tippe om det er en strek eller ikke :-) Hvordan går rugingen din da?

Annonse

Hei ønsker lykke-ruger

Joda, rugingen går jo for så vidt greit, med det er værre med tålmodigheten. Går hele tiden å tenker, er jeg gravid?, eller er jeg ikke? Hadde vært litt enklere å vist med sikkerhet, men men... Det er jo bare noen dager igjen, så får jeg svar.

Mannen min er overbevist om at dette kommer til å gå bra, så jeg håper han har rett. Det er vårt første forsøk, etter 2 EX hvor jeg måtte fjerne begge eggledere. Er derfor ikke så kjent med skuffelsen etter IVF hvis jeg skulle teste negativ. Prøver å tenke at det kan gå galt, men det er ikke så lett, for jeg er ei jente som stort sett tenker positivt i de fleste situasjoner.

Nå skal jeg ut å handle litt, så jeg stikker innom igjen senere i dag.

Ha en strålende dag alle sammen.

Jeg er utålmodig!!!! Har klart å holde positiviteten oppe til nå, men nå begynner det å bli vanskeligere gitt......Har lyst til å "gå i hi" frem til onsdag. Bare lurer på om noen av dere har erfaring med Gestone kontra Progestan?! På vårt 2. vanlige forsøk ble jeg gravid (MA), brukte da Progestan, Når jeg ble gravid da fikk jeg plutselig veldig såre brystvorter under rugetiden. På vårt 2. fryseforsøk brukte jeg Gestone og fikk jeg også de symptomene, men det varte kun en dag, da endte det med en kjemisk.

Nå på vårt 3. vanlige forsøk går jeg også på Gestone og har også hatt såre brystvorter en dags tid som nå har forsvunnet igjen, er nå livredd for at historien fra forrige gang skal gjenta seg..... Vet at det kan være forskjellig fra gang til gang, men symptomene jeg ikke har/har ligner mer på da det ble en kjemisk enn da jeg kom til uke 8.

Så det jeg lurer på og selvfølgelig håper på er at kroppen reagerer forskjellig på Gestonen enn det den gjorde med Progestan.

Noen med erfaringer???

Ellers har jeg hatt stikkinger i magen i noen dager og bitte litte granne ømme pupper, syns egentlig jeg kjenner svært lite.......ååååå blir sprø!!!

en utålmodig sjel til henger seg på....

Klarte ikke å vente, jeg da, så tok like godt en test i dag (vanlig CB) Den var så klart negativ, hadde igrunn ikke ventet noe annet heller på rugedag 9.

Sist gang (i januar) testa jeg positivt med CB digital på RD 10. (mista i uke 8) Den gangen følte jeg på meg at jeg var gravid, denne gangen kjener jeg absolutt ingenting! Sukk. Men det kan kanskje være forskjell fra gang til gang? Håper det, for din del også Lillelilly!

jeg har likevel begynt å trøste meg selv med at øl i sommervarmen er ikke så ille det heller! :-)

Nervepirrende dette altså!!

Enig med deg, Miss K. Det er helt uholdbart.

Fordi om den testen din var negativ i dag betyr det ikke at det ikke har gått bra denne gangan, har vært fristet til å teste jeg oså, men jeg vill unngå den følelsen som du kanskje sitter med nå... Øl i sommervarmen er deilig. Vi reiser til syden i juni, og dersom dette ikke går bra nå, skal jeg kose meg med drinker på kveldene :-) MEN JEG VIL HA BABY!! NÅ!!!

Så de drinkene driter jeg egentlig i.... Jeg er så ubestemt i forhold til når jeg skal teste. Jeg er dessuten kvalm at progestan :-( har ingen matlyst...ikke lyst på is en gang, så jeg har ikke den premenstruelle sultfølelsen i alle fall :-)

sirup siiiiruuuuuuuuuup, dagene, timene går i sirup.

Jeg vil ha 31 mai nå. sånn at jeg kan teste! positivt så klart!

:-)

Dette blir en laaaang helg.

Symptomene har jeg gidd opp, hvet ikke hva som er bra eller dårlig jeg.

Måtte det bare bli neste uke, slik at vi alle i rugeklubben 20 kan teste positivt og ha en liten spire i magen!

:-)

Bare en smule utolmodig.

Hvordan går det med dere rugere?? Eller er alle ute og nyter sola kanskje?

Enig med rm83 ..dagene er akkurat som sirup! Nytter jo ikke å konsentrere seg om noenting! Ventinga er definitivt verste tida.

Når det gjelder testing, så hører jeg til riksen og har egentlig bp på RD 12. Pga. pinsen blir den nå utsatt en dag, og jeg skal innom der på tirsdag, bor heldigvis i by'n, så jeg kan bare dra innom og få svaret samme dag :-)

Prøvetesinga er allerede godt igang for min del (uten at det er noe å hoppe i taket for). Men jeg har ikke sjans til å vente, når testene først er innkjøpt, så roper de så fælt inne i skapet..hehe.

Skal straks avgårde for å kjøpe flere, ville være krise å gå tom for tester i helga...og det hender jo at jeg svir av et par på en dag..

Enn du ønsker lykke- ruger? Lå ikke vi ganske likt i løypa? Innsetting 16. mai på meg.

Annonse

Hei Miss K :-)

Ja vi er likt i løypa, jeg sate inn dagen før deg, 15/5 :-)

Var på nattevakt i natt, var på do 6 ganger i løpet av 10 timer :-) Håper det kan være et tegn. i og med at jeg jobber på sykehus fikk jeg tatt en urinprøve, slik at jeg kunne utelukke urinveisinfeksjon.

i dag er det rugedag 11, jeg tror jeg tester i morgen på rugedag 12 i morgenurin... Og jeg som har lovt dypt og hellig at jeg ikke skal teste før dag 14. Sist hadde jeg positiv på dag 12, så det kan da være greit å prøve å teste.

Var forresten veeeeldig kvalm da jeg våknet fra nattevaktsøvnen min nå i dag...Kan ikke tro at den progestan kan gjøre meg såååå kvalm lissom.

Hvordan går det med dere andre?

....da tror jeg løpet er kjørt for min del.....begynte å blø i dag :-(

Starta med litt brun utflod...og nå er det brunt og litt rødt blod (akkurat som ved første mensdag)

Jeg som var overbevist om at man ikke starta å blø før man stoppet med Progestan, men der tok jeg kraftig feil....har jo bare kommet til rugedag 10...å skulle jo ikke teste før på onsdag.....synes det kom alt for tidlig...

Jeg klamrer meg til håpet om at det er kun et egg som har sluppet taket, og at det andre klamrer seg fast....

Skal teste på mandag....bare for å være sikker, men dette lover ikke godt....

For ei drittpinse!! Klarer ikke å konsentrere meg i det hele tatt...hadde besøk i stad, og jeg var ikke mye sosial kan man si...tenker bare på en ting....

Faen også, denne gangen skulle det være min tur!!!

huff huff bollibompa det var ikke gøy å lese.

krysser alt jeg har for at det var kun det ene egget som ikke

har festa seg, og det andre klamrer seg fast.

Denne ventetiden er ikke gøy i hele tatt. Er så spent at jeg tror jeg dauer. :-)

Blir nok tidlig testing på mandag ja.

Hei bollibompa!!

Det var ikke gøy å lese!!! Men det er ikke sikkert løpet er kjørt enda!!! "håper" at det isåfall er "bare" ett egg som har slipt taket... forstå meg riktig...

Sender deg gode trøsteklemmer :-)

Jeg hadde også besøk den dagen jeg begynte å blø ved forrige forsøk. Jeg var overhodet ikke noe selskapsdame, bare grein og grein etter de dro, og sa ingenting mens de var der..

Ønsker lykke: innsetting av 1 egg 15mai / testdato 29 mai. RES:

rm83: innsetting av 1 egg 16mai / testdato 30 mai RES:

Nusse77 innsetting av 2 egg 16mai / testdato ? RES:

Bollibompa innsetting av 2 egg 16 mai / testdato 30 mai. RES:

Ønsker oss barn :) innsetting 1 egg 17mai/ testdato 31.mai.RES:

Manga innsetting av 2 egg 18mai / testdato 1. juni. RES:

August72: Innsetting av 2 egg 16.mai/ tester senest mulig. RES:

krysser fingre og tær:ett egg 18 mai.test 1juni. RES

Fanny74: innsetting 2 egg 16.mai/blodprøve 30.mai Haukeland:RES:

lillelilly: innsetting av 2 egg 16.mai /test 30 mai.RES:

Sunsen: innsetting av 1 egg 19. mai/test ? RES:

Snoopy80: innsetting av 1 egg 19mai / test 2 juni RES:

Miss K: innsetting av 1 egg 16mai/ test 29 mai. RES:

Ønsker lykke: innsetting av 1 egg 15mai / RESULTAT: positiv test 27/5

rm83: innsetting av 1 egg 16mai / testdato 30 mai RES:

Nusse77 innsetting av 2 egg 16mai / testdato ? RES:

Bollibompa innsetting av 2 egg 16 mai / testdato 30 mai. RES:

Ønsker oss barn :) innsetting 1 egg 17mai/ testdato 31.mai.RES:

Manga innsetting av 2 egg 18mai / testdato 1. juni. RES:

August72: Innsetting av 2 egg 16.mai/ tester senest mulig. RES:

krysser fingre og tær:ett egg 18 mai.test 1juni. RES

Fanny74: innsetting 2 egg 16.mai/blodprøve 30.mai Haukeland:RES:

lillelilly: innsetting av 2 egg 16.mai /test 30 mai.RES:

Sunsen: innsetting av 1 egg 19. mai/test ? RES:

Snoopy80: innsetting av 1 egg 19mai / test 2 juni RES:

Miss K: innsetting av 1 egg 16mai/ test 29 mai. RES:

iiihhaaa!!

Gratulerer Ønskerlykke!!!

Din heldiggris!!

Tror ikke det blir noen vits i å ønske for min del....nå er det kraftig mens på gang, og om det ene egget skulle ha festet seg, så blir det vel med i dragsuget...for her er det kraftige menssmerter også..

Måtte du holde på egget i 9 mnd!!! Herlig!!

Her forsvinner håpet mer og mer.........symptomene som kom en liten stund er borte :( Ikke noe er likt som da jeg testet positivt...........og nå har det begynt å komme litt "grums" også. Jeg er bare trist og lei og rett og slett forbanna. Hvorfor kan det ikke være vår tur!!! Etter 2 negative,1 MA og 1 kjemisk syns jeg virkelig det er på tide. Nå er 3.vanlige forsøk brukt opp og det er bare frys igjen før vi må åpne lommeboka å bli fattige...... Mister nesten motet på å forsøke med fryseegga,...skjønner liksom ikke helt hvorfor det skal gå med de hvis det ikke går med de ferske.... De to gangene jeg har testet positivt kom eggene fra samme uttaket......men de eggene er det dessverre ikke flere av.....Får nesten lyst til å bare droppe det vi har igjen på frys å dra til Danmark....kanskje vi kan lykkes bedre der?! Åh, blir så forbanna oppitt..... Nå er det jo snart ferie på sykehuset også,så vi rekker vel sikkert ikke noe forsøk før det, og det gjør meg bare enda mer fortvila........Har venninner som har blitt gravide ved prøverør som går å gleder seg....og så er det oss da......som er like langt over 1 år etter vi startet med behandling...Hadde det ikke vært for den jæ... MAen hadde jeg hatt termin 13.juli........:( Begynner nesten å lure på om kroppen min ikke får nok Progestan.....nå har jeg gått på sprøyter (for å være sikker på at kroppen min tar det opp) for 2.gang og kjenner ingen bivirkninger i det hele tatt......syns nesten det er litt rart....

Får håpe kroppen min lurer meg skikkelig og at jeg får meg en positiv overraskelse, men da blir jeg veldig overraska.......tror sjansene for det er lik null :(

Gratulerer til Ønskerlykke!

Hei lillelly

Vet akkurat hvordan du har det. Vi har holdt på i 5 år vi. De 2 siste årene har vi drevet med prøverør, og dette var vårt 8 forsøk, og 3. uttak. Har testet positivt på 2 av fryseforsøkene, men de har sluppet taket begge ganger. Tenker mye på at nå skulle jeg ha hatt en liten på ihvertfall 1 år, og sammenlikner meg med alle andre som ble gravid samtidig som meg.

har venninder som har blitt gravid på 1.forsøk både ved prøverrør og på naturmetoden. Og det føles jævla urettferdig.

Men, hva skal man gjøre.... Og når skal man gi opp?

Jeg blir alltid fryktelig nedstemt hver gang det går dårlig, og ser ikke for meg at jeg klarer flere runder, men så går det noen dager/uker, og så er man klar for å prøve på ny :-)

Vi sitter og teller litt på knappene for om vi skal prøve oss på Danmark og Assisted Hatching, i håp om at det er større sjanser for at egget vil feste seg lettere da. Men, midt oppi totalrenovering av hus passer det dårlig økonomisk. Men det er jo bare snakk om prioritering, jeg lever gjerne i støv og rot et år ekstra i bytte mot den lykke det er å få en baby i hus :-)

Ønsker deg lykke til med testing.

Vi tar vel en test i morgen tidlig....rugedag 12...men jeg har jo blødd masse siden i går, så sjansene er vel ikke veldig store....

Hei bollibompa!

Takk for lykkeønskning ang.testing, ønsker deg også lykke til!!!

Tror ikke jeg tester før onsdag uansett hva som skjer, har liksom bestemt meg for å vente til dag 14. Har klart å holde det det de andre gangene. Hvis det i det hele tatt er noen vits å teste, den første gangen gjorde jeg ikke det, bare skjønte at løpet var kjørt........, men må jo gjøre det nå siden jeg har satt inn to....

Vet jeg ikke kommer til å klare å gi meg, det må jo gå bra en eller annen gang, men det føles så tungt når "alle andre" får det til så lett.....

Tenker på Danmark av samme årsak som deg, men det blir jo mye penger, så det spørs vel om ikke vi må gi fryseegga en sjanse først........

All ventinga plager meg, kunne jeg startet på nytt neste uke hadde jeg gjerne gjort det...... jeg rett og slett bare hater å vente mens de andre med mager rundt meg bare vokser og vokser......

Lykke til med testingen!

Takk for hilsninger aller sammen... Men så dere vet, jeg slipper ikke jubelen løs her enda, har mars måned friskt i minne. jeg er så redd....

Samtidig har jeg et snev at dårlig samvittighet overfor dere som har prøvd så lenge...jeg ønsker så inderlig at dere skal lykkes nå. Og til Lillely, jeg kjenner heller ingen bivirkninger av progestanen. Har vært litt kvalm de siste dagene, men det kan jo like gjærne være fordi jeg er gravid. Ellers, puppene mine er kun ømme på kvelden.

Jeg går faktisk bare og venter på mens, det kommer jeg sikkert ikke til å gi meg med før jeg eventuelt kommer inn i andre trimester...

Vi har ikke bare hatt en enkel vei vi heller, har jo snart 50 prøveperoder bak oss, kom inn i prøverørsystemet for et år siden, og hadde vårt første uttak i mars.

Mannen min tørr heller ikke tenke på at han kanskje skal bli pappa, men han gråt da jeg fortalte resultatet på testen.

Klem til dere jenter!

Jeg holder meg i denne tråden og på ass befr. Dere er mine prøvevenner :-)

KLEM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...