Gå til innhold

RUGEKLUBB UKE 20 :-)

Anbefalte innlegg

Hei,

sykepleieren sa til meg at mitt skulle feste seg ca. mandag, altså 6 dager etter befruktning. Kjenner foreløpig ingenting, bortsett fra alt som fulgte med overstimuleringen og progesteronet. Kjenner det mer i hodet :) Ellers har jeg fritidsproblemer for første gang på mange år. Blir nok ikke bedre neste uke, sykemeldt hele uken. Hva finner dere på? Det er begrenset hvor mye tur jeg gidder å gå...

Fortsetter under...

Heisann!

Det høres sannsynlig ut at egget fester seg ca 4. rugedag (eg regner innsetting som dag 1) da det i normal syklus fester seg på dag 6 el 7 etter befruktning. Eg har det ganske likt som deg, Manga. Har kun crinonesymtomer- trett og ømme bryst- og ganske oppblåst pga lett overstimulering. Var på fest (kjørte selvsagt) i går og måtte åpne på knappen i buksa, var så godt å komme hjem og rive den av. I dag er det joggebukser, te, ruging og aviser i sofan. Angående fritisdsysler så har eg tenkt å rydde i skapet, det trengs. Ellers så har eg 3 bunker med tentamener i engelsk som ligger og roper på meg og vil bli rettet, ....grrrrrr! Eg deler gjerne!!!!!! Mange tanker denne gangen, tenker at eg ikkje skal være opptatt av symptomer, men det er vanskelig når hodet omtrent "ligger i underlivet" for tiden... kjenner alt som skjer der... at det er mulig...?

Hehe, kjenner til den bukseknappen ja. Mye joggebukser for tiden. Hadde planer om litt shopping, men med den magen som står ut... nei. Hvertfall ikke når jeg ikke vet om den har tenkt seg inn igjen eller ikke. Mye som trenger rydding her også. Jeg kan jo begynne med å lage en liste, hehe. Tenkte jeg skulle begynne symptomjakten for fullt litt uti uken. Kan ikke si jeg gleder meg, helt utrolig hvor skrudd det går an å bli. Nå er dette det nærmeste jeg noengang har vært å være gravid, siden det er 1. ivf og jeg har tette eggledere fra før. Stakkars mannen min.

Hei hei alle sammen

Jeg fikk satt tilbake egg i går så nå er det bare den forferdelige ventetiden. Dette var et fryseforsøk, vårt første. Ble gravid sist men SA uke 7, håper på bedre lykke denne gang.

Blir laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid før vi kan teste ja......

Ønsker dere alle lykke til og måtte alle teste positivt........

klem

Ja, tror kanskje det. Væsken i eggstokkene tar så mye plass at det presser på blæra er min teori.

Ønsker lykke: innsetting av 1 egg 15mai / testdato 29 mai

rm83: innsetting av 1 egg 16mai / testdato 30 mai

Nusse77 innsetting av 2 egg 16mai / testdato ?

Bollibompa innsetting av 2 egg 16 mai / testdato 30 mai

Ønsker oss barn :) innsetting av 1 egg 17mai/ testdato 31.mai

Manga innsetting av 2 egg 18mai / testdato 1. juni

August72: Innsetting av 2 egg 16.mai/ tester senest mulig

krysser fingre og tær:ett egg 18 mai.test 1juni

Fanny74: innsetting av 2 egg 16.mai/blodprøve 30.mai Haukeland

lillelilly: innsetting av 2 egg 16.mai /test 30 mai

Sunsen: innsetting av 1 egg 19. mai/test ?

Annonse

Noen spørsmål.

Er på RD 5 i dag.

Hvorfor har jeg ømme bryster?

Er det fordi jeg ruger?

Eller er det fordi kroppen tror jeg skal ha menstrasjon snart?

Synes jo det er VELDIG tidlig med ømme bryster, eller er det normalt?

Kanskje det bare er noe jeg bare tror jeg har?

Huff, vet ikke jeg.

Noen som føler det samme?

Hei,

det foregår mer i toppetasjen enn i underetasjen her også ja. Er foreløpig på RD 3. Tror det er umulig å tolke noe som helst, så jeg prøver å fokusere på å ikke kjenne så mye etter enda. Om jeg klarer det er en annen sak :) Håper humøret tar seg opp, og at det er noe der inne!

Heisann!

Det er helt normalt med ømme bryster, progesteronet (progestan eller crinone) og eggløsningssprøyten gir begge ømme bryst. Det har garantert ingenting med kommende menstruasjonen å gjøre, det er for tidlig!!!! Har hatt 1.ivf og 2 fryseforsøk tidligere og grad og lengde på ømme bryst har variert hver gang, så det er umulig å bli klok på.

Satte inn 16. mai og har til nå ikke hatt et symptom på noe som helst. Har mindre ømme bryst også enn de andre dagene og er ikke så oppblåst etter uttaket, kroppen føles ganske vanlig...

Godt at vi er flere som ligger likt i løypen, dette er seigpining!!!!

Annonse

jeg regner også dagen etter innsetting som RD1 :-) Er vel på 6 dag i dag. Det murrer en del i magen. Brystene er ikke så veldig ømme, vet ikke helt hva jag skal forvente heller. Var litt deppa i morgessen, st, men nå er jeg mer på tanken at er det ment å være så blir det. Men dette er seigpining ja, men test om en uke!

Hva driver dere rugedagene deres med ellers da?

Jeg har fri hele denne uken frem til fredag på turnusen, så skal bare pusle i hagen, plante litt +++

Samm her, fri hele uken. Er sykemeldt jeg da pga overstim. Dagene går litt sakte, men i dag er formen og magen mye bedre, så tenkte meg en tur ut og handle litt til huset. Kanskje jeg skal kjøpe noen planter også, god ide. tulipanene begynner å se litt stusslige ut. Ellers har jeg ikke gjort noenting. bare slappet av, og begynner å kjede meg litt. Er innom bim ganske ofte for å si det sånn...

Ønsker lykke: innsetting av 1 egg 15mai / testdato 29 mai

rm83: innsetting av 1 egg 16mai / testdato 30 mai

Nusse77 innsetting av 2 egg 16mai / testdato ?

Bollibompa innsetting av 2 egg 16 mai / testdato 30 mai

Ønsker oss barn :) innsetting av 1 egg 17mai/ testdato 31.mai

Manga innsetting av 2 egg 18mai / testdato 1. juni

August72: Innsetting av 2 egg 16.mai/ tester senest mulig

krysser fingre og tær:ett egg 18 mai.test 1juni

Fanny74: innsetting av 2 egg 16.mai/blodprøve 30.mai Haukeland

lillelilly: innsetting av 2 egg 16.mai /test 30 mai

Sunsen: innsetting av 1 egg 19. mai/test ?

Snoopy80: innsetting av 1 egg 19mai / test 2 juni

Eg er sykemeldt frem til testdag, og er utrolig glad for det. Var litt overstimulert, men føler meg egentlig i fin form nå. Så fysisk kunne jeg nok arbeidet, men har vært i arbeid i de andre forsøkene (1 ivf og ett frys), og opplevde at eg ikkje var tilstede mentalt, særlig mot slutten av rugingen, i det hele tatt. Hadde ekstremt med murringer siste uken og løp på do i ett sett for å sjekke om det hadde gått galt- det var pyton og det fungerer heller dårlig når jeg er lærer...Så denne gangen bestemte jeg meg for å være hjemme hele perioden. Men det er både òg med å gå hjemme, får jo ekstremt mye ekstra tid til å ta "kneppetesten" på ømme bryst, kjenne etter stikking, strekking, murring eller hva det skal være, det er til å bli gal av. Prøver desperat å ikkje ha fokus på det heile tida, så blir fokus på å ikkje ha fokus på... ikkje lett dette her! I dag har eg ryddet i vinter og sommerklær- 2 bossekker til Fretex- og vasket klær. Innimellom surfet på nett og lest alle aviser.

Men en ting eg lurer på: hvor rolig tar dere det? Denne gangen er eg mer nervøs for å bære tungt, stresse osv. Vet jo at det har liten betydning og at det er irrasjonelt- men det sitter en på skulderen min og maser om at eg ikke må gjøre noe som kan ødelegge osv... tenker dere også sånn?

hei.

Hvor er alle symptomene da??? har bare litt sting i magen av å til og litt ømme pupper. Dette kommer til å være de lengste 14 dagene i mitt liv! kjedelig å vente.

Har bynt å ny jobb denne uka. stillesittende og rolig jobb. gjett om tankene vandrer da da!!!!!!

hei jenter

tiden går saaaaakte,puhhhh

jeg har ikke merket noen symptomer,sist da jeg ble gravid hadde jeg en ekkel smak i munnen i uke 3-4..

nå er det bare en uke til jeg drar til syden så jeg tenker ikke bare baby hehehe

skal teste den dagen jeg drar, jeg har bestemt meg at negativ test ikke skal ødlegge ferien,håper jo det motsatte da,men etter 5 forsøk så forventer man ingen ting,ser ikke ut til at det skal være så lett :(

klem fra

Hei Jenter!!!

hvordan går rugingen??

Jeg er så lei av denne ventingen jeg nå, prøver å fylle dagene med positive handlinger, men...

Så driver jeg og klemmer på puppene mine da, synes ikke de er ømme i det hele tatt. Litt ømme er de, men ikke VELDIG liksom. Kan ikke dere andre skrive noe om dette også? Er på rugedag 7 i dag jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...