Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 vet at en ikke skal ha hvit kjole pga bruden og ikke bunad om bruden har det. hva med kremfarget ?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Selv brudekjoler kan være kremfarget. Jeg hadde nok valgt noe annet.
Sala77 Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 kan du fint ha, det kommer jo ann på tilbehøret. regner med du ikke kjører tiara, og slør... kjør heller noe spenstig tilbehør alla fresht sjal, eks cerise sjal og cerise sko! eller annet...
Lumsk Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Jeg har aldri hørt at man ikke kan ha på bunad dersom bruden har det. Bruden går jo da tradisjonelt med brudekrone som skiller henne ut. Ellers har jeg alltid lært at man ikke skal gå i samme farge som bruden, eller hvitt/lyst dersom hun ikke har hvit kjole. I mitt bryllup kom ingen i hvitt eller rødt siden jeg hadde burgunder kjole. Jeg tror jeg hadde styrt unna kremfarget kjole siden det for nære hvit.
Gjest Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Tror nok at de fleste bruder reagerer dersom en kommer i hvitt eller kremhvitt. Særlig hvis hun også har det. Noen vil heller ikke ha røde eller sorte kjoler... Kanskje du kan spørre bruden? Noen er strenge, andre bryr seg ikke...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Kan jeg gå med hvit dressjakke når resten av antrekket vil være blått??
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 Man skal ikke gå i hvit eller svart. Eller den fargen som bruden har på sin kjole (om hun har en annen farge en hvit). Jeg hadde ikke hatt på med hvit dress jakke (hadde ikke hatt på med dress jakke i et bryllup, tor jeg) Det kommer jo ann på hva brudeparet har satt opp som dresskode.
Labbetøs Skrevet 16. mai 2007 #8 Skrevet 16. mai 2007 Bunad er det eneste plagget som er ansett som passende uansett dresskode. Hvitt og lys beige/kremfarget ville jeg styrt unna. Jeg skal selv gifte meg om en mnd, og har derfor lest en del om dette nå. Altså: *Ikke hvit eller helt lys (det er brudens farge) *Ikke kjole som er utringet, kortere enn til knærne, eller som har veldig bar rygg. (du skal ikke kle deg for dristig, du skal ikke ta brudens oppmerksomhet). *Dersom dere skal i kirken skal du ikke ha bare skuldre (har kjolen din det så løses det fint med et skjal over skuldrene). *Sort er regnet som sorgens farge, og er fra gammelt av ansett som ufint siden det signaliserer at du ikke ønsker brudeparet lykke. Det er derimor veldig få som bryr seg om det nå, så jeg hadde ikke mukket på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå