elly belly Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Hei I går kveld og i dag har jeg hatt sort avføring. SKUMMELT! Men jeg har nylig begynt å ta 2 tabletter x 100 mg jern pr. dag pga. lavt jernlager og jeg googlet nettopp etter det og det kan ha en sammenheng. Men det stod også om blødninger i magesekken, hemoroider, kreft... osv. Hjelp, nå ble jeg redd. Noen som vet mer om dette og som kan berolige meg litt... :S
minime<3 in belly Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 MØRK og hard avføring er helt normalt når man tar jerntilskudd.
jordbærsjokolade Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 Det er nok jerntablettene altså Anbefaler deg å ta litt lactolose hver dag også, sånn at du ikke blir hard i magen (og får hemorider)! Også må du ta syrenøytral c vit (ester c tror jeg det heter) for å få full effekt av jernet!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Er sikkert fra jerntablettene, man kan også faktisk komme slike forandringer av at man er gravid. Så tror ikke du skal bekymre deg noe særlig:)
elly belly Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2007 Takk for svar altså! Phew. Jeg har ikke hard mage så ofte, så jeg håper at jeg slipper hemoroider. Men legens instruks er å ta jerntabletten(e) sammen med appelsinjuice eller appelsin, så har forstått at C vitaminer er bra for opptaket. )
jordbærsjokolade Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Jepp, bare å puste lettet ut:) Hvis du er plaget av halsbrann er appelsin døden altså (snakker av erfaring her) derfor er det greit å bruke syrenøytralt c vitamin, men hvis du er heldig og har unnsluppet halsbrannen så er det jo bare å kose seg:)
elly belly Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. mai 2007 Halsbrann ja! Det har jeg vettu. Men er verst når det er lenge siden jeg har spist. Men takk for gode tips, elinelinea! ) Egentlig skulle dette på 2. tri, men jeg har blitt litt husvarm her på 3. tri selv om det er en uke til jeg offisielt hører til her. Men shhhh, ikke si det til noen ;o)
jordbærsjokolade Skrevet 16. mai 2007 #8 Skrevet 16. mai 2007 Tror du røpet deg selv der gitt:) Men skal ikke fortelle det videre jeg altså! Varher inne selv jeg, og lusket lenge før jeg egentlig hørte til her. Man blir lei av trimester sidene når man nærmer seg slutten!
elly belly Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. mai 2007 *fnis* Ja, jeg har delvis blitt litt lei 2. tri + at noen av de jeg har best kontakt med her inne har flyttet over hit. Og da vil jeg også henge her vettu. Vel, ses om en uke )
mamma i juli Skrevet 16. mai 2007 #10 Skrevet 16. mai 2007 Jeg fikk også sort avføring etter at jeg begynte med jerntabletter. HELT sikkert ufarlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå