Gå til innhold

Dere som har termin rundt julaften (eller som kan føde da)


Nickie_og_GuttaBoyZ

Anbefalte innlegg

Har dere gjort dere opp noen tanker?? hvordan dere vil løse ting med familie og julefeiring? jeg har termin 22 desember, så det er jo MIDT i jula. er litt bekymret for dette, men ser jo også fordelen med det. håper ikke minsten blir født den 24 da... selv om det absolutt er aktuelt... hehe. vi har nå tenkt litt på å utsette julaften hvis det blir fødsel da, og ta jula med familien når vi kommer hjem. forsøke å ha både svigers og mine foreldre samlet, slik at de kan være med på dette de og... mulig det blir nyttårsbarn også!! tenk det dere! spennende dette....

 

har dere gjort dere opp noen tanker i og med det er jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har termin 21.12,bor i buskerud men egentlig fra trøndelag,så jeg tenkte å be mine foreldre nedover,har ikke nevnt det for sambo enda,kan hende at de tror det blir mye styr at de kommer da,men det blir til hjelp for meg tror jeg. Har egentlig ikke tenkt så mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt på det, har termin 25 desember, men er ikke bekymret for baby i julen, blir mest sannsynlig prematurfødsel på meg uansett, og er jeg så heldig å få gå ut, så kommer det flere julaftner, gidder ikke å styre med å ha familie og slikt på besøk da, de får komme neste år. heldigvis er det mannen min som står får matlaging uansett, og gaver skal jeg handle inn tidlig i år slik at det blir jul for 1 vår førstefødte uansett baby eller ikke. Men er enig med deg, det blir en annerledes jul uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 28.12. så det er jo mulig å få midt i jula ja:)

Vi inviterer svigers (de bor langt vekke) ned til oss så feirer vi jul hos mamma alle sammen:)

syntes det var en grei løsning, så slipper jeg å styre med noe å:):)

 

men det kan jo fort bli en januar baby dette her, men jeg skal slappe av og nyte jula:)

Kansje med en baby i arman å:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 25.12, men jeg stresser heller ikke for jeg regner også med at det blir en prematurfødsel siden jeg hadde det sist og legene har sagt at det er sannsynlig at det skjer igjen, men om jeg skulle gå ut tiden rekker jeg jo akkurat juleaften, men om babyen skulle komme like før så får vi feire jul seinere.. skal iallefall ikke invitere noen på besøk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare svare eg...hadde termin 22.desember(05)med lukas...han kom på julaften=) så eg feiret jul på sykehuset. han ble fødd tidlig på morgenen, og litt utpå ettermiddagen var sambo og hentet litt julepresanger slik at eg kunne åpne noen. Vi hadde og åpnet noen på forhånd(skulle ikke føde på sykehuset der vi bodde). Det ble jo ikke noe skikkelig jul på oss i hele tatt, men vi fikk jo verdens beste julepresang =D

 

Lykke til videre=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også termin den 22.des, og vi hadde egentlig planlagt at min familie, foreldre, søsken,gammeltante og tantebarn, skulle feire julaften hos oss i år. Vi bor 8mil unna familien. Foreløpig tenker vi sånn at jula skal feires hos oss uansett om jeg har baby som er 2 dager gammel eller om jeg går med diger mage enda. Pappan min skal stå for matlaginga julaften så jeg skal uansett slappe av i godstolen, å da vil jeg heller slappe av hjemme enn å dra med meg storebror og evt baby/diger mage til byen for å feire jul der! Om jeg må være på føde/barsel julaften så får vi bare gjøre det beste utav situasjonen sånn at julefeiringa blir best mulig for storebror =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, dere har tenkt langt...

Har termin 25. desember (foreløpig) - og har vel egentlig ikke tenkt stort på jul og julefeiring enda...

Går vel litt oppe i det blå enda - skal ikke til legen før om 3 uker.

(dette er barn nr 3, så jeg er veeeeeeldig laid-back ;P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 25.des jeg også:) Skal feire jul med mine foreldre i år, og de bor rett over oss så er EGENTLIG ikke noe stort problem:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 30.12. Men som annengangsfødende kan jo alt skje! Jeg har hvertfall tenkt å sørge for at alle julepresanger handles inn i god tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 23 desember, men jeg blir tatt før heldivis,skal ha planlagt keisersnitt. Så da håper jeg at jeg er hjemme i god tid før julaften:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreløpig satt termin til 27. des, så hele juleuka er aktuell for fødsel ;-)

 

Har store planer om å be å få feire jul hos svigers eller svoger og svigerinne (de bor ca 10-15 min unna oss), og det blir sikkert helt greit for alle. Vi hadde litt merkelig jul på førstemann også; han ble født 14. des, men pådro seg en infeksjon, så han ble lagt inn på nyfødtintensiven. Fikk ham hjem på permisjon lille julaften, men vi måtte fortsatt til sykehuset hver dag for medisinering hele romjula. Så det ble en litt merkelig jul, men vi var jo bare glade for å ha fått en flott sønn og han ble jo helt frisk igjen!

 

Tenk på det som at uansett vil dét også bli et juleminne, forhåpentligvis et godt minne. Demp forventningene til et reelt nivå, og kos deg som best du kan uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin 28.12!=) Tenker egentlig ikke så mye på julefeiringa ennå, men jula kommer jo uansett! Hehe.

 

Håper det blir januarbaby jeg da... Men det er ikke så enkelt å knipe igjen når "Mini" har tenkt seg ut, så h*n kommer vel når h*n kommer!=)

 

Tror nok julefeiringa går som den går, også tar vi det litt som det kommer. Hvis det faller seg slik at vi får like før jul, kommer vi sikkert til å feire når vi kommer hjem fra sykehuset!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin på selveste julaften. Vi bor langt fra familien og opprinnelig hadde vi planlagt at vi skulle besøke min familie. Nå har jeg sagt at det ikke blir noe. Foreldrene mine vurderer om de skal bo på hotell og lage mat til oss på julaften, men jeg vet ikke hva det blir til. Hadde vi hatt mer enn et soverom kunne de selvsagt bodd hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...