Gå til innhold

Hvilken grøt begynner man med igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, så fort man glemmer.Ikke lenge siden sist, men nå er lillesøster også blitt hele 4mnd og skal begynne med grøt. Hvilken sort var det man startet med igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mais eller risgrøt er vel den de fleste starter med.

Skrevet

Begynner du med grøt kun fordi hun har blitt 4 mnd eller fordi hun trenger det??? Greit at det er morsomt å begynne å gi de små fast føde men hva er best: din glede eller barnets beste?

Skrevet

hun spurte om HVILKEN GRØT, din dust

mais eller ris tror jeg

Skrevet

min lille likte verken mais eller risgrøt noe særlig, så her har det gått i havre og hvetegrøt. Vi begynte ikke med grøt før hun var 5 mnd så jeg ga henne 6mnd grøten og det har gått helt fint, bare lage en tynn velling av det til å begynne med.

Skrevet

Svært så hårsåre vi var her da.... Må le.

Skrevet

vi begynte m havregrøt m hvete og ris..vet bare at man ikke skal begynne m hvetegrøt..

Skrevet

Jeg skal begynne å gi babyen min Sinlac, den uten melk og gluten. Tror det kan være lurt... Finner ikke andre start-grøter som skal blandes med vann.

Skrevet

Først vil jeg påstå at 4 mnd er alt for tidlig med grøt, men deg om ditt. Jeg startet med hirsegrøt blandet med morsmelk. Hirsegrøt er naturlig rikt på jern, uten gluten og uten melk. Dessuten er den mild mot magen, mildere enn risgrøt (tror jeg). Men du må blande den med mme eller morsmelk selv.

Skrevet

min er 3.5 mnd å jeg har beg med tynn velling , nå har den blitt litt tykkere. rett å slett fordi han er veldidg stor fir aldderen og våkner hver time på natten , å er tydelig sulten . gir han risgrøt som jeg blander i 60 ml mme. funker kjempegreit. ikke hard i magen . har oppi en desj sviskesaft for å få den litt søtere. HS sa det var helt i ordedn . det finnes INGEN fasit på når man kan begynne med grøt . det å man vurdere ut fra barnets behov. min er tydelig sulten å min egen melk er ikk enok , dedrfor får han grøt på kvelden. ikke bra for han heller å våkne hver time å alddri få sovet ordentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...