Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 2-åring blir ekstremt bilsyk. Selv på korte turer på 10min kan han kaste opp. Han har vært slik fra 3mnd. Det hjalp litt å ha forovervendt bilsete og dvd, men allikevel er bilturene blitt kjedelige for hele familien. Er temmelig lei av å vaske spy, og småen selv gruer seg til hver gang vi må kjøre.

Er det noen som har noen tips på hvordan man kan bli mindre bilsyk?

Vi tar imot alle tips og råd - er temmelig desperat!

Har hørt om en eller annen duppedings man fester under bilen som skal hjelpe. En slags slange eller noe slikt. Noen som vet mer?

Videoannonse
Annonse
Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Ja,e brukte en sånn da e var liten-hjelper det,ble kvitt kvalmen på 1-2-3=) sånn som tar bort el spenninger(?)fra bilen. Ikke rør,men en lang "dings" som en fester bak på bilen,som er nedi bakken hele tiden. Hør på bilsjapper som torsov etc. Der vet de sikkert hva det er=)

Skrevet

Jeg har to bånd som man har rundt armleddet. Båndet har en liten "kule" som skal presse mot pulsåret på håndleddet. Skal funke som akupunktur Den skal hjelpe mot kvalme. Unasett om man er gravid, bilsyk eller sjøsyk. Nå er jeg usikker på hvor man kan få kjøpt sånn, men kan spørre rundt. Jeg kjøpte min på danskebåten. Det er for alle i alle alder.

Skrevet

Det heter "Sea-band" og du får dem på apoteket for ca 150 kr :-) Brukte det selv mot morgenkvalme denne gangen og synes de funkgerte veldig bra. Gikk fra å kaste opp hver morgen til å "bare" være ganske uvel. Disse kan brukes mot bilsyke, sjøsyke osv også. Det kan være verd et forsøk ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...