Gå til innhold

Da er lillegutt introdusert for grøt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært veldig i stuss på hva jeg skal gjøre. Han er bare 15 uker gammel, men stor i str. (66,5cm og 7590g). De siste tre ukene har han virket utilfreds og veldig sulten. Jeg pumper og pumper for å øke, men der kommer ikke noe mer. Om dagen virker han kjempe blid og fornøyd da jeg har greit med melk. Men om kvelden er det ikke nok det jeg har, så da må jeg gi enten mm eller mme på flaske i tillegg. Og da gjerne oppimot 170 ml i tillegg til pupp. Og allikevel er det akkurat som at han ikke er mett.. Bare full i magen liksom.

Har drøftet dette med hs. Hun var dels enig, dels uenig. Men jeg bestemte meg for å la han smake. Han syntes det var helt greit. Men jeg har ikke tatt stilling til om det skal bli en del av kveldsmat enda.

Er det noen her som har erfaring med å begynne så tidlig? Jeg har hatt store planer om å fullamme til 6 mnd, men når melken ikke vil øker ved behovet må jeg jo uansett gi litt mme...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal nok ikke svare på grøtspørsmålet ditt... Men du skriver at du pumper og pumper og det kommer ikke mer. Barnet får ut mye mer melk når de selv suger rett av puppen, så om du egentlig ammer, så ville jeg heller lagt barnet oftere til puppen enn å pumpe. Men det kan jo hende du har prøvd, eller ikke ammer, eller hva vet jeg. Det var bare et forslag...

Lykke til!

Skrevet

Joda, jeg legger han ofte til, men han vil liksom ikke ligge der. Og synes det blir mindre og mindre melk. Men skal sette inn en hormonspiral i morgen, og det skal visst kunne øke produksjonen...

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Hei, det går nok kjempe fint det=)Jenta mi(født 30.01.07)skal beg med grøt idag,beg tidlig med gutten min oxo. MEN en ting som er veldig veldig viktig,er at du begynner ekstremt forsiktig. Bland grøten så det er nesten ikke noe grøt,mest mm eller erstatning,og en ørliten mini skje til å begynne med. Hver andre tredje dag øker du gradvis fra 1skje til feks 1 1/2 skje. Ikke begynn å blande "fast"grøt før barnet er ca 4,5mnd.

Lykke til=)(

Skrevet

Ja, var det jeg gjorde nå. På pakken stod det at jeg skulle begynne med en teskje grøtpulver(jeg tok en halv) og så blande i lunken mm/mme til ønsket tykkelse. Jeg blandet ganske mye mm i, og fikk den ganske tynn. (ca 30 ml). Gav kanskje 5ml med grøt. Han var veldig interessert og gliste nesten hele veien, så han syntes ikke det var ondt i hvertfall...Men tenker jo litt på allergi sånn i seinere tid når han blir større.

Skrevet

Mer melk ved å sette inn hormonspiral???

Hvor har du hørt det?

Jeg fikk MYE mindre melk, og angrer litt på at jeg ikke ventet med hormonspiralen. Prøv å spør ammehjelperne på ammedebatten. De sier også at hormonspiralen kan minke melkemengden hos lett hormonpåvirkelige kvinner.

Skrevet

Det sa de til meg i melkebanken. Har gitt litt melk der siden jeg egentlig har hatt god produksjon helt til nå for noen uker siden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...