Gå til innhold

Hei Regnbuemor!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Koselig.

Den høygravide, ble fødeklar i dag. 21 dager igjen (kanskje?).

Kommer akkurat hjem fra UL, og modningsakupunktur nå:)

JM var usikker på hvordan han hadde lagt seg, så vi ble sendt på UL. Han ligger med hodet fint nedover, så da skulle alt være klart. Da jeg var hos "min" JM på torsdag, så var hun veldig optimistisk på at fødselen kunne være nært forestående, og jeg ble veldig gira og utolmodig. Men hun vi var hos i dag, mente jeg bare kunne ta det med ro. Ingen tegn til modning, så her får vi bare smøre oss med tålmodighet!!!

Ellers er alt bra igrunn. Litt tung og lei, men vi har jo treåringen vår da. Mitt lyspunkt. Hun er så morsom om dagen, og jeg legger meg i selen for at hun skal få mye oppmerksomhet . I morgen er det barnehagetog klokken 09:15 (tiiiidlig), da skal hun pyntes i bunad. Jeg i mammakjloe og nyinnkjøpte pensko. Altfor høyhelte i følge damen i skobutikken. "Sakl du ha sååå høye heler, i din tillstand" sa hun, hi, hi...

Enn dere da. Koser dere med tulla?

Kos dere i morgen da.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9316727-hei-regnbuemor/#findComment-9318152
Del på andre sider

å sååå koselig å høre!!! Datteren deres høres morsom og søt ut! Håper at dere har hatt en fin dag i dag. Vi har kost oss masse. Goingen har i det siste vært redd for alle unntatt mor og mamma. Grått når hun har sett andre mennesker. Så vi grudde oss litt til denne dagen. Men det gikk veldig bra. Hun smilte til alle gjestene våre og var så eksemplarisk. Virket som hun storkoste seg med all oppmerksomheten. Har hørt at seperasjonsangsten er sterk i 4 måneder og 9 måneders alder. Har dere erfart det med jenta deres?

Ellers så bare koser vi oss. Hun biter i tærne sine og ler høyt... så søt atte.....!!! Hun har virkelig en strek personlighet allerede. Er skikkelig farkete og skjønner når vi tuller med henne. Vi sloss nesten om å drive med henne, men kan jo ikke bare gjøre det heller..... Har jo en hund, storebror, som også trenger litt oppmerksomhet.

Har hørt at en lesbisk barselgruppe er startet opp. Har du tenkt til å være med i den noen ganger? Hadde jo vært hyggelig og møtes engang!

Lykke til videre, snart er han ute!!!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9316727-hei-regnbuemor/#findComment-9326157
Del på andre sider

Hun er veeeeldig morsom, og selvsagt den søteste jenta av alle!! Vi hadde en flott 17.mai. Fint vær. Passe med styr. Hadde gjester her, men den typen som vet å ordne seg litt selv, det er deilig når man er stoooor som en flodhest. Jeg klarer sjelden og skru av vertinneknappen, så det er fint at folk vet hvor skapet er nå i grunn!

Det der med seperasjonsangst er visst veeeldig vanlig, og viktig. Da jeg hadde født Ronja, fikk jeg en lei fødselsdepresjon. Jeg fikk samtaler med en psykiatriker som kom hjem til meg. Da hun var ferdig med terapien fortalte hun meg at hun hadde en hovedindikator på om det gikk bra med mor og barn, og det var netopp denne angsten for fremmede hos barnet. Om den ikke er til stede, kan det tyde på at barnet ikke føler seg spesielt trygg hos mor, og at hun like gjerne kan ty til andre. Men at hos barn som er trygge på mor/medmor, så er det bare de som betyr noe i livet, og andre er skumle! Så ta i mot denne angsten, det går over. Ronja var forresten veldig redd for fremmede så det gikk greit med oss....

De er veldig morsomme på den tiden der. Man er ferdig med spedbarnstadiet, og er i ferd med å møte en ny person. Klart de har personlighet:) Vanskelig å la de la vær å "ta hele" oss.

Har forstått det sånn at det er en eller annen barselgruppe på gang. I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt meg å være med da jeg bor et stykke unna hovedstaden. Men når jeg tenker meg om så er det bare 45 minutter unna med bil, så det hadde jo vært gøy. Må bare få født først, og slappe av bittelittt. Hadde vært veldig hyggelig det.

Vi får holde kontakt her enn å lenge, så kanskje vi kan møtes over sommeren uansett.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9316727-hei-regnbuemor/#findComment-9329021
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...