Gå til innhold

Hvor store posjoner til frysing?? (mm)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har såvidt begynt å pumpe litt etter måltider slik at jeg får mer melk og kan fryse litt til senere. men spørsmålet er bare hvor mye jeg skal ha i en posjon?? husker ikke fra sist, enda da laget vi mme fra 2 uker....

Sånn ca, hvor mye bør jeg ha i hver pose??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte fryseboksene fra Avent som tar 180 ml og fylte de opp. Det kommer jo helt an på når du skal bruke det senere, ikke sant? Men hvis du vil ha en pekepinn, så kan du si at så lenge babyen er under 6 mnd, skal den ha 150 ml melk per kilo den veier i døgnet. Så kan du tenke på hvor mange måltider den pleier få i døgnet og dele summen på dette. Så ser du hvor stor en porsjon er sånn ca. Men det hender jo at de spiser mer enn man tror også fra flaske, det kommer jo lettere ut der. Si ungen er 4 kilo, da blir det 150x4 = 600 ml melk i døgnet. Får mat 6 ganger i døgnet, dvs. 600:6 = 100. Ett måltid er da ca 100 ml.

Skrevet

Ok, tusen takk... Da skal jeg notere meg det =))

Skrevet

jeg har også brukt boksene fra avent. I tillegg har jeg fryst en del i isbiteposer. Innbiller meg at det er enkelt å ta ut litt og litt når jeg skal bruke det i fast føde senere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...