Gå til innhold

Er svake kryss/streker et tegn på EXU eller at det vil skje en MA e.l??????

Anbefalte innlegg

Leste til min store fortvilelse noen svar i et innlegg lenger ned her, hvor en bl.a skriver at hun heller vil ha blendahvite tester enn svake streker... Hun har tydeligvis mistet i MA og hatt EXU (som jeg ikke aner hva er...husker aldri).. Stakkars :o( Da lurer jeg jo så klart på om dette er tegn til noe negativt? altså svake tester...

har selv testet SVAKT de to siste dagene, gjorde også det sist da jeg var gravid.. Og det gikk fint.. Men nå blir jeg jo dalitt bekymret vet dere....

Jeg som egenlitg var happy fordi jeg kanskje er gravid igjen..

Noen som kan svare meg på dette, evt oppklare misforståelsen..

Fortsetter under...

Jeg tror det er mange som får svake streker i begynnelsen, dette betyr vel bare at hcg-nivået er ganske lavt. Men hvis du fortsetter å teste, vil gjerne testene bli sterkere. Hvis testene ikke blir sterkere etterhvert, kan dette være et dårlig tegn (og bety at hcg-nivået ikke stiger). Jeg klippa ut dette fra www.pernille.info

"Hvis streken er enda svakere på en ny test, betyr det noe? Burde den bli sterkere?

Ikke nødvendigvis. Generelt sett vil positive teststreker bli sterkere når det er en større mengde hCG tilstede, men ikke alltid. Noen tester inneholder mer eller mindre farge, noe som kun betyr at det er mindre eller mer farge som kan feste seg til reagensmiddelet. Noen tester er mer eller mindre sensitive - til og med to tester i samme eske kan ha stort sprik i sensitivitetsnivåene. Urinen kan også ha mer eller mindre hCG alt avhengig av om man har spist og drukket, og hvor lenge det er siden siste dobesøk.

Det er ellers viktig å huske at en graviditetstest ikke forteller HVOR gravid man er, den bare forteller om man er gravid eller ikke. Har testen en strek i resultatvinduet, så er man gravid.

Noen kvinner som har tidlige aborter opplever dog at strekene er svakere eller forsvinner fullstendig, men dette er ingen garanti for at man vil miste eller at noe annet er galt. Er man i tvil bør man kontakte lege og få målt kvantitativt hCG i blod. "

Håper du etterhvert får en sterk strek slik at du slipper å bekymre deg. Nå ville jeg bare nyte den svake streken, og tenke på at du har en liten spire som prøver å klamre seg fast! Kos deg og lykke til videre!

1000-takk for svar! Jeg skal ta en ny test igjen på mandag tenkte jeg, og også ringe legen min da, sånn at jeg kan få sjekekt det 100% :o)

JEg håper jo så veldig at den lille spiren blir her.. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...