Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke etåring i barnehage, men jobber i på småbarns avdeling.

Der jeg jobber har vi tre tilvenningsdager, dag 1 hvor en eller begge foreldrene er der noen timer sammens med barnet, dag 2 en elller begge foreldrene er der en stund med barnet, men går så å er borte 1-2 timer (mange velger å sitte på pauserommet). Vi er nøye på at foreldrene da sier ha det bra til barnet når de går så barnet er klar over at foreldrene går, å ikke bare blir borte, min erfaring er at de fleste da gråter, men det går fort over, å hvis det ikke går over så ringer vi/går vi å henter foreldrene.

Dag 3 blir som dag to bare at foreldrene går fra barnet etter litt kortere tid og er borte litt lengre.

Mange foreldre har problemer med å gå fra barnet hvis han/hun gråter, men det er det beste for barnet at man bare sier ha det bra å så går, istede for å strekke ut tiden, man gjør det bare tristere for seg selv og barnet hvis man sier ha det bra, å så blir, å sier ha det igjen, for å bli nok en gang. De slutter som oftets veldig fort.

Skjønner veldig godt at det ikke er lett, jeg kommer sikkert til å slite jeg også når vesle gutt skal begynne, selvom jeg kjenner de som jobber på avdelingen veldig godt å vet han kommer til å ha det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...