Tonita Skrevet 16. mai 2007 #1 Del Skrevet 16. mai 2007 Hvordan er det best å organisere tilvenning av en ettåring i barnehagen? Hun er nå 7 mnd og jeg gruer meg veldig til hun skal begynne... Tror ikke jeg klarer å gå fra henne hvis hun er redd eller gråter... Hjelp... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9315939-til-dere-med-ett%C3%A5ringer-i-barnehage/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. mai 2007 #2 Del Skrevet 16. mai 2007 Har ikke etåring i barnehage, men jobber i på småbarns avdeling. Der jeg jobber har vi tre tilvenningsdager, dag 1 hvor en eller begge foreldrene er der noen timer sammens med barnet, dag 2 en elller begge foreldrene er der en stund med barnet, men går så å er borte 1-2 timer (mange velger å sitte på pauserommet). Vi er nøye på at foreldrene da sier ha det bra til barnet når de går så barnet er klar over at foreldrene går, å ikke bare blir borte, min erfaring er at de fleste da gråter, men det går fort over, å hvis det ikke går over så ringer vi/går vi å henter foreldrene. Dag 3 blir som dag to bare at foreldrene går fra barnet etter litt kortere tid og er borte litt lengre. Mange foreldre har problemer med å gå fra barnet hvis han/hun gråter, men det er det beste for barnet at man bare sier ha det bra å så går, istede for å strekke ut tiden, man gjør det bare tristere for seg selv og barnet hvis man sier ha det bra, å så blir, å sier ha det igjen, for å bli nok en gang. De slutter som oftets veldig fort. Skjønner veldig godt at det ikke er lett, jeg kommer sikkert til å slite jeg også når vesle gutt skal begynne, selvom jeg kjenner de som jobber på avdelingen veldig godt å vet han kommer til å ha det bra. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9315939-til-dere-med-ett%C3%A5ringer-i-barnehage/#findComment-9316729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå