melinda Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Får bare ut 20-30 mm og det er jo ikke akkurat til å bli mett av... Jeg har en aventpumpe.
Giggi, venter mai barn Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Vet ikke hvor du evt pumper deg, men hørt at det hjelper hvis babyen er i nærheten av deg... At utdrivningseffekten øker da.... Vet ikke.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 manuell pumpe? Hadde den jeg også, kjøpte medela swing etter hvert! Men til sp. :-) Når du får melk ut, kan det være lurt og holde inne pumpen mens du har vakum i den. Da vil spruten stå og du vil lettere klare pumpe videre :-)
MammaDilla Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Du kan jo prøve denne nesesprayen som øker utdrivningseffekten. Fås på resept. Pumping er noe man må trene seg litt på. Jeg brukte en mnd på å få det skikkelig til. Som en tidligere nevnte;tenk over hvor du sitter. Jeg trenger ikke ha guttungen i nærheten lengre, men må sitte for meg selv i ro og fred. Får ikke til hvis mannen sitter å maser eller hvis fjernsynet forstyrrer meg... Det kan også være lurt å massere og håndpumpe litt før du setter igang.
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Hadde samme problemet e selv når e hadde en elektrisk pumpe som de oxo bruker på sykehuset. Måtte presse på brystet samtidig på en måte,massere og presse hele tiden,brukte ca 45min på 150-180ml.. Slitsomt når en fullpumper..gjorde dette i 3mnd-det var lenge nok..pluss kolikkbarn og flaske sterilisering..
fiona71*2pp Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Åh himmel... ja velkommen i klubben. Har slette i flere mnd me den pumpinga. Kjøpte først ei manuell pumpa. Fikk ut 20-30 ml pr gang. Å æ satt lenge. Ga opp det til slutt, og leide ei pumpa på helsestasjon. Gikk litt letter da, fikk jo hele 40 ml..nån gang 50ml. Men til gjengjeld forferfelige såre brøst. Så ga opp det og. Dro så til leg, fikk resept på syntocinon nesespray, og kjøpte mæ ei el avent isi IQ pumpa. DET va som å komme til himmelen for mitt vedkommende. Æ pumpe fortsatt ikke ut sinnsykt mye, men æ får iallefall opptil 80-120 ml om gangen. No pumpe bare æ en til to gang i døgnet, pga at bane fullamme på dagtid, men sover hele natta..fra 20:30.. så da pumpe æ litt i tia i mellom der... Æ bruke også å sitte me varmeputa på brystet før æ pumpe, pluss æ rulle brystvorten til melka bynne å komme ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå