kvinneforkjemper Skrevet 16. mai 2007 #1 Del Skrevet 16. mai 2007 I dag har kvinner kunn lovfestet rett til Abort , - men IKKE til selvbestemt KS . Vi trenger en LOVFESTET RETT TIL SELVBESTEMT FØDTSELSMETODE for kvinner i år 2007 . Men vi har det ikke foreløbig og holdningene hos norske leger / sykehus er gammeldagse - nekter oss i dag å bestemme fødtselsmetode selv .Allt er opp til Legen - som ofte har et helt annet syn enn pasienten selv og deres ønske . Enhver kvinne bør selv få bestemme og vurdere sin egen " egnethet " til å føde psykisk / og fysisk - slik de kjenner seg selv aller best . BEDRE ENN LEGEN ! Kvinner har alltid måttet kjempe for å få lovfestede rettigheter som f.eks stemmerett , rett til selvbestemt abort . Nå er det på TIDE vi også får Lovfestet rett til å bestemme vår egen fødtselsmetode . Vi bør skrive brev til politikere , helseministre osv og KREVE at de gir oss RETT TIL Å BESTEMME OVER EGEN KROPP I DAG . Full rett - mangler vi fortsatt , i og med at mange nektes KS og blir utsatt for traumatiske opplevelser i forbindelse m/ ufrivillig fødtsel . Ingen leger blir saksøkt for å ha tatt KS . Derimot blir mange Leger saksøkt for å IKKE HA TATT KS ! Vi må kjempe og kreve en lovendring - omså en stor demonstrasjon - kvinnetog , ser det ut som - ellers vil vi vell aldri få LOVFESTET rettigheter i dette landet ..... Hva skal vi gjøre ???Forslag ??? Jeg anbefaler alle og SAKSØKE leger / sykehus dersom de utsetter kvinner for TVANG under fødtsel og de pga dette får unødvendige traumer / skader av dette . Vær sterk , stå på ! Er det flere måter vi kan kjempe på for å få bestemme over egen kropp , Lovfestet som vår rett i forbindelse med fritt valg av fødtselsmetode . ???? Forslag ? Vi er som kvinner skattebetalere OG YRKESAKTIVE på lik linje med menn i dag - vi må kreve en human og god behandling på norske sykehus under fødtsler . Mange får ikke det i dag, MEN UTSETTES FOR REN TVANG - derfor må vi og kjempe for lovfestet rett til selvbestemt KS . fOR Å Sikkre oss 100% human behandling og beskytte vår helse mot unødvendige skader .Hvordan få lovfestet rettigheter ???? Rart ingen kvinner før oss har kjempet for denne rett ??? DET må jo vi - denne generasjon gjøre - skal samfunnet utvikles og bli bedre for oss kvinner ! noen som har forslag ???? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9315802-hvordan-f%C3%A5-lovfestet-rett-til-selvbestemt-ks-slik-som-abort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #2 Del Skrevet 16. mai 2007 Jepp er det ikke tragisk at helsevesenet i mange år har satt store resurser i sving for å fjerne fostre , brukt både tid å penger på det, men når det er snakk om å hjelpe kvinnen til å GI LIV til et menneske så blir man nekta det.Er det ikke litt merkelig?.Kansje mange tar abort p.gr av fødselsangst og det syns jeg er TRAGISK.(ja jeg vet om folk som har vurdert abort på grunn av det.. desverre.....hva er egentlig et menneske verdt for helsevesenet spør jeg da?) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9315802-hvordan-f%C3%A5-lovfestet-rett-til-selvbestemt-ks-slik-som-abort/#findComment-9316028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneforkjemper Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 16. mai 2007 Ja mange kvinner i dag tar faktisk abort dersom de ikke umiddelbart innvilges keisersnitt før grensen for abort utgår . Helt utrolig - jeg er sikker på at de høye aborttallene ville sunket - dersom kvinnen visste at de kunne få KS . Da ville nok mange bært fram barnet istede . Jeg selv ville også tatt abort - om jeg var i den situasjon og ble nektet KS . Jeg er vell nå i den situasjonen at jeg ikke orker å få barn i det hele tatt tenker jeg - siden jeg har blitt nektet KS i 4 år på mange sykehus. Så jeg og min samboer blir muligens barnløs resten av vårt liv pga legenes avslag på alle mine søknader om å få føde ved KS dersom jeg planlegger graviditet . Utrolig kjipt - men jeg må bare leve med det . Eller ta meg råd til privatklinikk i utlandet - dersom jeg ikke vil ende opp barnløs i Norge . Får se om jeg i det hele tatt gidder å føde barn til dette landet etter så uverdig behandlet jeg har blitt og møtt med meget liten respekt for mitt ønske og sterke behov for KS - på tross av mine attester fra psykolog / lege som beviser at min fobi er seriøs og alvorlig .Helt sykt at det skal være slik i et av verdens rikeste land ..... samtidig som de oppfordrer norske kvinner til å føde flere barn ......i redsel for eldrebølgen som kommer . Snakk om å tisse seg selv i buksen - politikk : ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9315802-hvordan-f%C3%A5-lovfestet-rett-til-selvbestemt-ks-slik-som-abort/#findComment-9316321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #4 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg syns man umiddelbart skulle få ks dersom abort ble vurdert på gr. av angst for fødsel..........det ville være til barnets beste iallfall, ingen lege kan motsi at det ville være til BABYENS beste, he? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9315802-hvordan-f%C3%A5-lovfestet-rett-til-selvbestemt-ks-slik-som-abort/#findComment-9316391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå