noje Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Vi reiser om en uke. Hva er viktig å ha med til de små? Noen som har reist med så små unger, hvordan har turen vært?
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Viktig å ha med solkrem og solbriller til de små.... Flaske slik at de kan få vann.....
Tipp topp Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 Hvis du ammer trenger du ikke gi vann, da er det bare å amme ofte så får de nok væske. Har dere begynt med fast føde er det veldig kjekt med en vannkoker. Ellers er det greit å ha med solkrem, bæresele, vaskepulver, paracet, dyne og myggnetting.
deisi Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Var nettopp i syden med datra mi på 5 1/2 mnd. D er lurt å ta med seg en liten kasserolle å koke vann i, du bør koke flaskevannet i noen minutter også, så vannkoker er for dårlig, d sa iallefall hs til meg. Får barnet ditt grøt, så ta med engangsskjeer og tallerkener,, så slipper du så my oppvask. ta med flere helsetepper, solkrem med fysisk filter, vaskepulver, dyne og myggnett, bæresele er kjekt å ha på flyplassen.Ikke ta med bare sommerklær, d kan være kjølig i syden også!! Parasoll til å ha på vognen er også lurt. Ha en fin tur!!
Mor til 3 søte små:) Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Hei:) Vi reiste førstegang til syden med eldstemann da han var 5mnd. Gikk kjempefint! Reiste med min bror og svigerinne og deres datter som da var 9mnd. Begge ungene storkoste seg:) Til vår gutt på 5mnd hadde vi med - MME: en del av de ferdige kartongene som kan oppbevares i romtemperatur og litt vanlig MME. Jeg ammet, men synes det var greit å ha med forsikkerhets skyld. Er glad for at jeg hadde med for lillegutt ville nesten kun bli ammet på hotell rommet. Da vi var ute på resturanter skulle han bare følge med på alt som foregikk. - Grøt: (hvis babyen har begynt med grøt da) - Et par billige fleese tepper/håndklær: vi brukte det som stelletepper, teppe i vogna, til å legge på gulvet/bakken dersom vi satt oss ned. Liksom alltid litt skittent i syden å syns derfor det var greit at de lå på våre egen tepper. Ettersom de var rimelige lot vi dem ligge igjen da vi dro. - Et lite soltelt, sånn soldrakt med solfaktor i, solhatter, solkrem, solbriller, vippestolen, bleier, badebleier, paracet og litt leker. Til jenta på ni mnd hadde de også med middagsglass og glass med fruktmos. På vei hjem var maten spist opp og få bleier igjen så da hadde vi fremdeles plass i kofferten til det vi handlet .
Tipp topp Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Vår ferievannkoker slår seg ikke av når vannet er kokt opp, men fortsetter å fosskoke til vi slår den av. I tillegg har den veldig stor åpning (er lav og bred) så flasker, skjeer etc får plass oppi. Det hjelper jo lite å ta med kjele hvis man bor på hotellrom uten kokeplate.
Karija Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 Jeg erfarte at det var lurt å ta med noe ullklær, - særlig ullbody. Bomullstøyet ble lett vått og klamt, og dermed kaldt dersom det blåste litt i skyggen hvor barnet lå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå