Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere fortsatt Minifom etter at de gikk ut å advarte mot dette eller har dere sluttet??? Har ei jente på 1 mnd som er så plaget med luft i magen som hun sliter med å kvitte seg med.. Nettene er verst, kan være rene marerittene her i huset. Har prøvd det meste, men ikke Minifom, men nå lurer jeg på å prøve det..... Hva er i såfall deres erfaring med dette? Har det hatt noen effekt på deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker fortsatt Miniform til min gutt på 2 månder, og har brukt det i ca. 1 månde nå. Fikk beskjed av helsesøster at jeg skulle gradvis trappe ned (gjerne la være å gi miniform til HVERT måltid), og se om det funker.. Jeg ser store forandringer etter at jeg begynte å gi han miniform. Mageknipen kommer en sjelden gang (15 min hver 3.dag kanskje).

Skrevet

Jeg ville før gått igjennom mitt eget kosthold enn å gi minifom. Når de går ut å advarer mot det så tenker jeg at det er en grunn for at de gjør det. Kutt ut feks kaffe, kulsyre, paprika, mais, kål, juice. Kan jo tenkes at luftsmerten kommer gjennom melken.

Og når hun har veldig mye luft hun ikke får ut, så kan du ta litt babyolje på termometeret og stimulere litt i endetarms åpningen. Putt det en halv til en cm inn i endetarmsåpningen og beveg det rolig litt opp og ned. Da kommer det ofte litt luft og avføring ut.

Lykke til :)

Skrevet

Har prøvd alt det der, men har fått beskjed av helsesøster at det nok ikke er det jeg spiser, men et umodent tarmsystem som gjør at hun har så vondt... Holder meg vekke fra alt som kan gi henne mageknip uten at det har hatt noen effekt. Å bruke temp har vi også prøvd uten suksess.

HI

Skrevet

Jeg opplevde det samme. Ingen sammenheng mellom mageknipen og hva jeg spiste og drakk. Derfor valgte jeg å prøva miniform. Du merker fort om det har en positiv effekt eller ikke. Du kan jo alltids snakke med helsesøter eller de som jobber på apoteket for å høyre hva de har å si om bruk av miniform..

Skrevet

Minifom er frarådet å bruke fordi det innholder butyl- og propylparaben, som har vist hormonforstyrrende effekter i dyreforsøk. Disse stoffene er ikke tillatt å ha i mat, og er heller ikke vurdert som helt trygg å ha i kosmetikk.

Statens legemiddelverk fraråder langvarig bruk av minifom. Så dersom du velger å bruke det, og det viser en effekt innen tre dager, så er det jo sikkert greit å bruke det for en liten periode. Men om du må bruke det over lengre tid ville jeg kontaktet legen.

Jeg har forresten god erfaring med Kloster te sin amme te. Drikker 4 kopper amme te for dagen og gir småen en t-skje x 4 for dagen. Det hadde veldig god effekt på han :)

Skrevet

Jeg prøvde denne ammeteen, men klarte ikkje få den i meg! Mye pga smaken, og litt fordi jeg aldri har likt te noe særlig :) Tilsetter du noe annet? Eller ødelegger det "effekten"?

Skrevet

Viss jeg prøver å bruke minifom på mini, hvor lenge kan jeg da bruke det, og hvordan trappe ned?

Skrevet

Prøvde du kloster sitt merke? Jeg tilsetter ingen ting i den. Synes den smaker helt greit... Du kan jo lage litt til minien din da :)

Ang hvor lenge småen kan gå på minifom, må du nesten lese på pakken. Men jeg tenker langvaribruk vil si i mer enn en til to mnd... Men det er jo bare min tolkning. Når du skal trappe ned så er det vel bare å kutte ut minifom til feks morgen måltidet i noen dager, så kutter du det ut til ett måltid til osv....?

Skrevet

Jeg gav Lukas en ts lunka ammete. Han proppa da som en liten helt :-) Funka bedre en minifom her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...