Sommerfuglmage Skrevet 16. mai 2007 #1 Del Skrevet 16. mai 2007 Vil så gjerne høre litt om hvordan det har vært. Fødte der sist og hadde en litt lei opplevelse, og nå skal jeg dit altså igjen! Kjenner meg litt spent! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9315286-noen-som-har-f%C3%B8dt-flerlinger-p%C3%A5-ahus/
Smoopster Skrevet 16. mai 2007 #2 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg ble innlagt på føden på Ahus med prmature rier i uke 30 og lå der i 3.5 uker. Jeg synes stort sett alle jordmødrene der var veldig koslige og jeg følte jeg fikk bra oppfølging. Når det kom til selve fødselen var jeg ikke like fornøyd. Gjennom hele svangerskapet var jeg blitt lovd epidural, da det visstnok var rutine ved tvillingfødsler. Den dagen barna ble født (uke 35) var jeg på kontroll på poliklinikken. Jeg hadde mye kynnere, 3 cm åpning, så jeg ble sendt på føden til observasjon. Jeg var usikker på om det ble noe fødsel da jeg hadde hatt like mye kynnere i flere dager. Klokken 19 sa jeg til jordmoren at nå var kynnerne sterkere og at det sikkert ble fødsel og jeg gav beskjed om at jeg hadde hatt en rask fødsel sist og at jeg ville ha epidural. Jordmoren mente epidural var helt unodvendig og at ingenting hastet. Klokken 20 hadde jeg fortsatt 3 cm åpning, men riene kom tett og jeg begynnte å få kjempe vondt og ga klar beskjed om at nå måtte anestesi legen komme. Før klokka 21 hadde jeg full åpning og jordmoren ville ta vannet uten at jeg hadde fått noe som helst slags smertestillende. jeg nektet og til slutt kom legen og jeg fikk spinal. Noen få pressrier etter var førstemann ute og klokka var 21:01 og andremann kom ett minutt etterpå og spinalen virket ikke i det hele tatt........... med andre ord var jeg ikke særlig fornøyd. Jeg hadde blitt fortalt at det kom til å være flere barneleger, gynekologer, jordmødre osv. til stede under fødselen, men alt som var der var en jordmor, en barnepleier og anestesi legen de siste minuttene for de rakk ikke å tilkalle noen andre. Heldigvis var det ingen komplikasjoner under fødselen så alt gikk jo bra, men jeg irriterer meg fortsatt over at jordmoren ikke tok meg alvorlig når jeg sa at jeg kom til å ha en rask fødsel. uansett, dette kunne sikkert skjedd på hvilket som helst sykehuset og det hadde ikke plaget meg å føde der igjen. Jeg lå på barsel i to uker, hadde enereom i 12 av 14 dager og fikk kjempe mye hjelp til stell og amming. Personalet der var helt topp!! Lykke til!!!!!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9315286-noen-som-har-f%C3%B8dt-flerlinger-p%C3%A5-ahus/#findComment-9317209
Easton Skrevet 19. mai 2007 #3 Del Skrevet 19. mai 2007 Hei ja det har jeg og aldri mer skal jeg tilbake til det galehuset. Måtte dra etter 4 dager, da va jeg så utslitt at jeg var grønn i tryne. Fikk knapt noen hjelp, de bare satte flaskene der og gikk ut, mens jeg satt igjen med to skrikende unger. Det var bare 3 stk som visste hvorfor de jobba der, resten var bare inne for å se på de fine unga, og så snart de begynte å skrike så stakk de. Jeg håper at du får ombestemme deg å velger et anet sykehus, de holdt på å talivet av meg på barselen. Moren min kom å besøkte meg, og hun var så sint at hun holdt på å sprekke. De som jobba der hadde mer enn nok med å springe med paracet de de andre damen som lå der. PARACET, HVA FAEN tåler dere ikke å ha litt vondt!! Som sagt meget utrivelig barsel, føden var dermed veldig hyggelig, verdens beste jordmor Anne. Så lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9315286-noen-som-har-f%C3%B8dt-flerlinger-p%C3%A5-ahus/#findComment-9343624
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå