Simselimsen Skrevet 16. mai 2007 #26 Skrevet 16. mai 2007 Men jeg legger henne ned etter en stund!! Noen dager tar vi henne opp og legger henne ned hele dagen, trener på og rulle, legger henne på siden , prater og tuller og synger og øver på og krabbe, osv, men desverre så er det ikke hver eneste dag man har tid til og gå og gjøre dette hele dagen, og når det likevell ikke er så mye framskritt så tenker jeg, jaja, hun gjør det når hun er klar for det!! Det jeg mener er at man kan gjøre sånn som deg, og likevell få barn som ikke har lyst til og ligge på magen, de er jo mannesker og de er jo ulike, de blir ikke sånn og sånn ut fra en oppskrift.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #27 Skrevet 16. mai 2007 Joda, det stemmer nok det ja.. er det noe vi alle vet, så er det at de følger overhode ingen bok eller oppskrift.. og nei, man har ikke tid til å ligge på gulvet hele dagen, det er det vel ingen som har? jeg fikk et tips av fysioterapeuten som jeg brukte.. da tok det to uker, så rullet hun.. når hun lå på ryggen, så tok jeg den ene foten og krysset over den andre.. da brukte hun sine muskler for å komme helt rundt.. og så laget vi en liten lek ut av det.. hun syns jo det var såå gøy, hehe.. men vi er jo alle enig om, at de utvikler seg i sitt tempo uansett.. de går tilslutt alle sammen
Simselimsen Skrevet 16. mai 2007 #28 Skrevet 16. mai 2007 Takk for tipset, men vi har allerde fått det så vi har holdt på med det en god stund allerede. Hun synes det er litt artig og "rammle" rundt, men etter en stund blir hun lei likevell og vil opp....
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #29 Skrevet 16. mai 2007 HUFF, det var nå også noe å krangle om! Klart det er tar lengre tid å få kontroll over kroppen dersom du har vokst ekstra fort- bare se på tenåringer som skyter i været! Har ikke bare også ulike babyer ulike interesser og øver seg på ulike ting? Fysiske ting er så tydlige- veldig få foreldre som skryter av at babyene er så flinke til å pludre eller får seperasjonsangst tidlig (milepæl i forståelse av verden).
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #31 Skrevet 16. mai 2007 men i all verden.. vi krangler da ikke på denne tråden vel?? syns vi har holdt oss saklig og diskutert noe som engasjerer oss jeg..
meg og jentene Skrevet 17. mai 2007 #32 Skrevet 17. mai 2007 Helsesøster sa til meg at noen babyer ruller aldri, at de bare hopper over det stadiet, og at det ikke betyr noe så lenge de utvikler seg motorisk på andre måter. Jeg synes heller ikke den tråden er kranglete.
_svana_ Skrevet 17. mai 2007 #33 Skrevet 17. mai 2007 Mine gutter er 7mnd+1uke og har aldri rullet fra rygg til mage. De kommer seg rundt og bakover, trives best på magen, men å rulle er visst bare tøys. Bryr meg ikke så mye om det jeg da.
Matjamor Skrevet 17. mai 2007 Forfatter #34 Skrevet 17. mai 2007 Hei-jeg som startet tråden,,,, Jeg bryr meg heller ikke så mye om vesla er litt treg, men tenker litt over det. Grunnen er at jeg har en venninne med tvillinger der den ene var veldig sen. Hun rørte seg nesten ikke før hun nærmet seg året. Mammaen bekymret seg og "klaget" både til helsestasjonen og til oss vennenne, men fikk til svar, bl.a. fra meg, at: "hun er nok bare litt sen, alle utvikler seg så forskjellig! Hun begynner nok snart å røre på seg" Men til slutt ble det fart i sakene, mange undersøkelser ble gjort, og de havnet opp med mange behandlinger hos "manuell terapeut" (tror jeg det heter....)pga låsninger i ryggen.jenta hadde rett og slett ikke klart å røre på seg! Pga dette er jeg nok litt obs. Må også si at jeg ikke stresser henne til ting hun ikke er klar for, slik som å sitte, men hun får gjøre alt i sitt eget tempo. Tror nok sikkert at hun lærer det hun skal, men det er jo litt greit å se at det er andre i samme båt.
Arb.ledig husmor Skrevet 18. mai 2007 #35 Skrevet 18. mai 2007 Jeg har en jente som ble født 4 uker for tidlig, og som stjernekikker... Hun hadde mange låsninger i nakken, og det ble oppdaget rundt 4mnd alder av fysio, som henviste oss videre til osteopat. Allerede etter 1 gang hos osteopat, klarte Serina endelig å ligge litt på magen, og rullet 1 gang fra rygg til mage.. Vi har trent masse med Serina, og må nok gjøre det en stund til, men eg må jo bare innrømme at vi ikkje e noe flink t å legge oss ned på gulvet med henne... Ho liker å ligge på ryggen, like mye som ho liker å sitte på stumpen. Ho roterer veldi på gulvet når ho ligge på ryggen, og legger seg mye over på siden, men ruller ikkje alltid helt rundt på magen. Jeg vet jeg har en sen utviklet jente, og kommer nok til å ha det en stund.. Men gleder meg veldig over det ho får til, om det så skulle være verdens minste ting...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå