Gå til innhold

Hvilken frukter bra ved treg mage??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Strever voldsomt for tiden her. Har prøvd svisker foreløpig......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det til deg eller småen? Gulrøtter er veldig effektivt. Vel og merke rå gulrot... Ellers så er vel blåbær effektivt også. Men det kan ha motsatt virkning også. Lurer på om blåbær i ubehandlet form er løsende og blåbersuppe er binnende...

Skrevet

Det er knøttet på 7mnd jeg tenker på ja :) blåbær har jeg hørt virker på løs mage men......

Skrevet

kantarell plomme fås på babyglass og hjelper masse for tregmage.

Skrevet

Har du forresten prøvd maltekstrakt i melken...

Skrevet

jepp, funker ikke her. er det nestle som har glass med kantarell og plomme eller? hørtes ut som en snedi sammensetning........

Skrevet

Eple er kun førende hvis små'n spiser eplebåter. alytså hvis du rasper det, koker det, eller putter det i stavmixeren så blir det stoppende. (tror det har noe med at det får kontakt med luft å ghøre)

Pære er veldig førende.

Kokt gulrot er bindende og dermed stoppende.

Overmoden banan er førende. Hvis den ikke er det er den hard for magen.

Skrevet

Som nevnt her:

overmoden banan :-)

Skrevet

Overmoden banan virker stoppende! Vet det, da jeg er sykepleier på sengepost med mage/tarm lidelser. Banan i seg selv i er ikke bra ved hard mage. Men er den litt umoden virker den ikke fullt så stoppende.

Ellers kan maltekstrakt virke motsatt, altså stoppende. Sviskepure er den jeg jeg mener er mest effektiv, men noen har ikke særlig effekt den heller.

Det er ikke farlig å gi mye sviskepure/saft. Alt for at baby ikke blir treg i magen.

Skrevet

..og blåbær er på ingen måte løsende på magen.......................................

Skrevet

Merkelig det da! Gir jeg moden/halvmoden banan blir han tregere i avføringen! Overmoden banan funker veldig bra her!

Skrevet

Mari: Ja det syns jeg var rart og... Gir fastere tarminnhold, og det fører jo som regel til at det tar lengre tid før avføringen kommer ut.

Til HI: Sikre frukter er iallefall:

Tørket aprikos(most selvfølgelig)

Pærer, kirsebær, plommer

Ikke noe farlig å pøse på her...

Unngå å gi barnet ting som stopper; Blåbær, hvetegrøt, maisgrøt, banan, potet, gulrot, ris, pasta osv...

Bytt gjerne grøttype til feks hirsegrøt eller havregrøt som virker mindre stoppende. I en overgangsperiode kan avføringen bli litt hardere ved grøtbytte, men som sagt er det ikke noe farlig å pøse på med litt avførende mat...

(Nå vet jeg jo ikke hvor gammelt barnet ditt er da.... )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...