Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #1 Skrevet 16. mai 2007 Min svigermor har den uvanen at hun ikke vaske seg på hendene etter toalettbesøk. Jeg synes dette er fryktelig ekkelt.. Jeg sliter veldig med at hun har lyst å ta på og dikke med barnet vårt.. Jeg kan jo ikke akkurat hindre henne i dette. Når hun gjør dette bare tenker jeg på hennes skitne fingre og har lyst å vaske barnet vårt grundig, noe jeg også gjør. Barnet tar jo alt inni munnen.. Off.. Hvordan hadde dere forholdt dere til dette? Jeg har bedt pappaen si i fra om håndhygiene, men han synes dette bare er pinlig og er unnvikende.. Vi prøver å vise at vi er nøye med håndhygienen når vi steller barnet vårt, prøver å hinte -men dama tar jammen meg ikke verdens største hint engang.. Har dere noen gode råd?
så var vi 4 Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Ta henne til sides og si fra på et skikkelig vis, uten å bli ufin. Det er utrolig mange bakterier i menneskelig avføring og de kan være direkte farlige for en liten baby. Og jeg hadde absolutt hindret henne i å ta på ungen. Videre er et kurs i etikette kanskje greit å gi i gave
Stratos med 3 barn Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 Akuratt det hadde jeg sakt ifra om altså! Gosj! Om hun skjærer seg ei skive og smører på hos dere da? Må kaste brøet og pålegget + vaske kniv, benk, kjøleskap..... Nei, der går grensa! Da måtte hun heller blitt fornærma!
minas'81&lillegull;) Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 æsj å fysj!! Hadde ikke fått lov å ta i meg engang, å ihvertfall ikke i mini!!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Hei. Jeg har en mormor som er litt sånn ( Tulla sin oldemor, 83år og litt glemsk) Din svigermor er sikkert ikke så gammel. Dt jeg gjorde var å ha en pakke med våtservietter på bordet så måtte alle vaske hendene med disse før de fikk lov til å ta på tulla mi. Sa bare "å jeg er så redd for bakterier, sikkert litt hysterisk.Sånn er det bare" Noen ganger sa bare mammaen min til henne "du må vaske deg før du tar på tulla. Syns da mannen din kan si i fra.............
Tulle06ogPrins10 Skrevet 16. mai 2007 #6 Skrevet 16. mai 2007 Dra på apoteket eller et sykehus å få et hefte der det står om håndhygiene heng det på badet ;o) uff uff, jobber som sykepleier å jeg vet hvor mye dritt som kommer av dårlig håndhygiene....
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 Hovedinnlegger her.. Det verste er at dette er en dame som selv har jobbet maaange år innen helsevesenet! Grøsser bare jeg tenker på det.. Takk for mange gode råd:) Noe må gjøres, litt delikat problem dette.. "Heldigvis" bor vi langt unna og sees sjelden. Skal snart på besøk for første gang med mini med. Jeg har selv kunnet tatt mine forhåndsregler når jeg er der aleine, men ikke like enkelt med en sjarmerende baby med. Spritservietter pakkes med, det er iallfall klart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå