mizmina Skrevet 16. mai 2007 #1 Del Skrevet 16. mai 2007 virker som jeg føler motsatt til de fleste her inne ang ks. jeg ønsker det nemlig ikke. venter nå mitt tredje barn og de to første er født med det de kaller planlagt hastekeisersnitt. med førstemann hadde jeg svangerskaps forgiftnig, vannet gikk og fødselen startet ikke. blodtrykket ble farlig høyt og jeg måtte ta ks....fikk betennelse i såret, hodepine og kom meg ikke ut av senga før det hadde gått nesten en uke fordi jeg hadde miste mye blod og fikk blodoverføring. det tok meg 6 år før jeg turte å bli gravid igjen, gledet meg denne gangen til å føde normalt, men neida.....igjen ble det ks etter 3 døgn med rier og ingen fremgang. ingen store komplikasjoner etter snittet annet enn alvorlig depresjon over at6 det ble ks denne gangen også. nå venter jeg altså mitt 3 barn og skal søke om å unngå ks, hvis det er mulig. vet jeg da må benytte meg av ett sykehus lengre unna enn der jeg bor og at sjansen er minimal, men jeg ønsker hvertfall muligheten til å prøve. etter dette steriliserer jeg meg..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9314204-%C3%B8nsker-ikke-ks-men-virker-uung%C3%A5lig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaMaChMa Skrevet 16. mai 2007 #2 Del Skrevet 16. mai 2007 Hei. Nå har jeg tatt ks bare en gang, men født vanlig tre ganger. Av de tre fødslene, var to av de komplikasjonsfylte. Spesielt var det med fødsel nr tre. Gutten var stor, og jeg mistet masse blod (atoniblødning). Gutten ble liggende noen dager på barneintensiv, pga pusteproblemer. Jeg var veldig dårlig. Viser seg i ettertid at jeg skulle hatt blodoverføring. Likevell trosset jeg formen min, som gjorde at jeg fikk masse infeksjoner i nesten ett år etterpå. Gikk bare på gammel vane.......skulle vise at jeg hadde det bra, noe som jeg ikke var. Ble gravid med nr 4. Ble bestemt planlagt ks. Må innrømme at jeg var skeptisk og redd. Hører masse skremselshistorier. Men for mitt vedkommende var dette ei opplevelse jeg sent vil glemme. Pga blødningstendensen min, ble jeg gitt blødningshemmende medikamenter under ks. Mistet bare 600 ml.Var i kjempeform etterpå. Dagen etter ks, tok jeg alt av stell og mating av jenta. Brukte minimalt med smertestillende. Det er 5 uker i dag siden ks. Tror nok hvis du får planlagt ks, vil du få en helt annen opplevelse enn det du tidl har hatt. Som oftest oppleves formen mye dårligere etter hastesnitt, da som i ditt tilfelle, kroppen har gjort seg i stand til fødsel, og så skjer det ingen fremgang. Kroppen blir sliten, og det er da lettere å få komplikasjoner. Dette er selvsagt et valg som må drøftes, godt da du har hatt dårlig erfaring tidl. For mitt vedkommende var dette ei kjempeopplevelse, men jeg har da dårlig erfaring med vanlige fødsler. Skulle jeg hatt flere barn, ville valget være enkelt for min del......planlagt ks. Men nå har jeg fire herlige barn, og vi føler det er nok. Valget var da også enkelt under ks.....jeg steriliserte meg. Lykke til med valget du tar......... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9314204-%C3%B8nsker-ikke-ks-men-virker-uung%C3%A5lig/#findComment-9314698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #3 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg vil helst føde normalt, men det er diverse ting som gjør at det heller mot planlagt KS. Jeg kan evt velge å gå i fødel, for så å ta et hast KS dersom det skulle skjære seg, men det vil i mitt tilfelle være større risiko for både meg og ungen. Dermed velger jeg heller et planlagt KS:) De jeg vet som har hatt det har vært fornøyde, kommet fort opp fra senga og fungerer fort som før igjen, men med en del vondter og sånt:) Så se positivt på det! Lykke til uansett hva du ender med! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9314204-%C3%B8nsker-ikke-ks-men-virker-uung%C3%A5lig/#findComment-9315933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå