gobop Skrevet 16. mai 2007 #1 Del Skrevet 16. mai 2007 Da har jeg vært på min 2. kontroll hos legen Måtte vente nesten en time på å komme inn, men det hender jo at jeg må regne med... Blodtrykket var akkurat som sist (bra). Nå hadde han fått resultatet av blodprøvene jeg tok sist, og det viser seg at jeg har rhesus minus - mannen har +. Legen sa at han aldri hadde opplevd at det har medført problemer, alt jeg trengte var en sprøyte etter fødselen. Ellers hadde jeg greie jernlager, men han mente jeg gjerne kunne begynne med litt jerntilskudd i uke 20. Jeg spurte også etter hvordan det var med toxoplasmose siden jeg har katt - glemte å spørre sist, og nå tar de jo ikke lenger obligatorisk blodprøve for dette. Men det bare feide han bort, og sa de hadde gått helt bort fra, siden sjansene for å få det i Norge er mikroskopiske. Så dermed vet jeg fremdeles ikke om jeg er immun. Og så overrasket han meg med å beordre meg på benken, og dra frem dopplerapparatet! Kjente jeg ble ganske stresset da han begynte å lete - først fant han pulsen min, for sammenligning, og lette og lette, men fant ikke den til babyen Plutselig strøk han på dør, og kom tilbake med et annet et - og straks han satte det på magen hørte vi raske hjerteslag! 140 i min! :) Så utrolig koselig! Men jeg tror det var først i går kveld det virkelig sank inn - jeg har to hjerter inni meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9314093-min-2-svangerskapskontroll-133-o/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå