Gå til innhold

April: 4 dager med feber...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ta kontakt med legen du.

Lillegutt hadde feber i en hel uke,fra søndag til søndag,og viste seg at han hadde halskatar (øvre luftveis infeksjon) hadde oppi 40,9 i feber,ringte legevakta da,men fikk beskjed om å ringe tilbake om han ble verre...ehh..jaha..er ikke 40,9 i feber mye når de er såpass store og paraceten ikke funket og han lå som et slakt,fikk komme til en annen dagen etter og han sa at det var ikke rart han hadde såpass mye feber og slapp og sliten for han hadde halskatar.

Så ring legen du,kan hende hun har en liten halsbetennelse eller noe,er så mye forkjølelse og slikt som går nå,vi er forkjølet hele gjengen her.

lykke til =)

Hvis almentilstanden er fin, at hun spiser og drikker hvertfall litt og ikke er sløv, kan du sikkert vente med å gå til legen. De små kan fint ha feber noen dager uten at det er noe alvorlig eller trenger å behandles. Dersom du er nødt til å få henne frisk med en gang pga jobb el.a, kan du jo få en antibiotikakur- men det beste er om hun kan unngå det. Jeg ville nok ventet litt mer enn fire dager nå som Litago er blitt så stor, men hadde hun hatt feber i en uke eller virket veldig plaget (hoste/smerte)ville jeg gått til legen. Du får egentlig bare følge magefølelsen din. På den annen side ville jeg også tenkt som så at det er mer pes å måtte til legen i morgen, så var jeg litt usikker hadde jeg kanskje gått i dag.... Nå ble du klok på hva jeg mener nå, tenker jeg! *mester i å gi klare svar*

God bedring til jenta di- håper dere får en god dag!

Du kan ringe å høre med legen, om det er noe du kan gjøre. Ikke sikkert du trenger å komme innom, men godt med noen råd fra legen. ;)

Håper hun blir frisk i dag slik at hun kan nyte mange is i mårå og kose seg med 17mai tog og lek. ;)

Takk for råd dere!! Jeg fant ut at vi bare ventet siden hun var så bra ellers, og hun ble frisk 17. Men ble ikke noe barnetog desverre, hun la seg med over 38 kvelden før, så ville ikke utfordre det siden hun har brukt å bli mye verre utover dagene... Men vi var hos bestemor og bestefar og spiste lunsj og kake før vi dro for å se borgertoget. Så det ble masse is på jenta hvertfall! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...