Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var med venninen min i dag og shoppet babyklær. For hun føder i juni og jeg skulle ha no til Leyla. Har skrevet om hun her før hvis dere husker, hun som sa at det og ha baby ikke var no stress og at alt kommer til og gå kjempe lett..

Men anyway tilbake til saken. Det var jo sånn tilbud på pysjamas på hm. Sånne med korte armer og bein. Så jeg kjøpte noen til Leyla siden det er greit og ha på litt varmere dager. Så sa jeg jo til henne"Skal du ikke kjøpe noen du også? Så babyen kan sove i de på sommern." Og da svarte hun meg" Nei, er du gærn eller? Jeg føder jo på sommern, så han skal sove i bare bleia fra starten av. Og når vi skal ut skal han bare ha på seg en kortarmet body" Og hun var helt seriøs. Hun så på meg rart lix.

Er det bare jeg som overreagerer her? Altså greit at hun føder på sommern men, at en nyfødt baby skal bare ligge i bleia og sove synes jeg blir litt for lite. Selv snuppa mi som er 6mnd skal ikke ligge i bleia på sommern her i Norge men kun i kortermet body. Men, derimot når vi skal til croatsia i sommer hvor det er 40+ grader så kommer hun nok mesteparten av tiden til og være i bleia..

Dette virker kanskje som en bagatell og skrive men, måtte bare få det ut og da er det godt og ha dib. Blir bare så overasket over noen av tingene hun sier hun skal gjøre. Men, hun kommer nok til og få seg et stort sjokk:P Takk for at dere gadd og lese.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi var 6 mnd når vi var på ferie i Bosnia, og NEI hun lå ikke i bare bleia, selv om det var 40c varme om dagene, kveldene kan være nok så kalde selv for det.Hun lå i kortarma body under helseteppe eller tynn pledd.

Tror ikke vennina di vet hva det vil si å ha barn og hvordan leve med ett. Slapp av hun finner ut av det nok så snart...hihi

Og du lille deg?? Har du slettet dine private meldinger, postkassa di er FULL, så jeg får sendt deg melding. Har sette etter deg nå i flere uker, jeg får ikke svart deg på de meldingene du sendte meg. =P

Skrevet

Hun er førstegangsmamma og må finne ut av ting! De må hun da kunne gjøre uten at "venninden" slenger dritt om henne på nett. Skjerp deg!

Skrevet

herregud for en teit kommentar sweet amber. venninnen er nok bare naiv og tror hele opplevelsen av det å få barn er dans på roser. bare vent, hun lærer nok fort. leste det andre innlegge ditt om henne også. hvis hun gjør det hun sier, er det kanskje grunn til bekymring, men ellers så hadde jeg ventet å sett det an.

lykke til:)

Skrevet

Neida, du er ikke rar :-) Hun kommer nok raskt til å skjønne hva du mente, bare la henne få oppleve det selv, du :-)

Skrevet

Vel ifølge dette innlegget er tydeligvis jeg en elendig mamma... jeg fødte i juni ifjor og siden det var en av de varmeste somre så hendte det faktisk at min sov i bare bleien... vi hadde også stort sett bare på han kortarmet body på dagtid. På sykehuset når han var nyfødt ble han selvfølgelig pakket godt inn og de første to ukene hjemme også men uti juli når han var 1 mnd og det var så varmt på natten at han lå og svettet så tok jeg ikke på han noen pysj nei. Ute var det kortarmet body og tynn lue og helsepledd. Holdt lenge det.

Skrevet

Teit komentar? HVor teit er det ikke å ile til dib og slarve hver gang vennindene ikke gjør det samme som du? SYnes det er så innihævletes mange av dere som gjør sånt mot vennindene deres. Tenk deg at de gjør dette med alt de synes DU gjør feil. Ville det ikke plaget deg litt engang? Nei det er nok ikke jeg som er teit her...

Skrevet

Babyer produserer jo ikke varme selv, og hvor skal babyen hente varme fra hvis den bare ligger i bleie? En dyne er jo greit nok, men det er jo om å gjøre å ha noe litt tett innpå kroppen også...

Men dette finner nok venninna di ut etterhvert tenker jeg. Babyen vil nok holde litt spetakkel hvis den føler ubehag/fryser..

Skrevet

Du er ikke rar! Må jo være lov å få ut litt frustrasjon her synes jeg. Nyfødte babyer liker ofte å være godt innpakket, så tror nok venninna di fort vil oppdage at det funker best med litt klær på : )

Så er jo sommeren i Norge så mangt også da i forhold til temperatur.

Men som de andre her sier, venninna di vil nok få noen overraskelser som nybakt mor.

Skrevet

Sweet Amber jeg har ikke slengt komentarer til henne, jeg spurte bare om hun også skulle kjøpe pysjen siden den var på salg..Og nei, jeg sier ikke jeg gjør alt riktig med barnet mitt, jeg gjør sikkert mange feil. Men, jenta mi er blid og fornøyd.. Så ta også les nøye før du svarer på innlegg;)

Og ang og baksnakke så gjør ikke jeg det, for jeg har jo sagt det til henne. Ikke sånn rett ut, men hintet til at hun har sagt litt rare ting i det siste.. (ligger mer til historien enn dette) Men, jeg skjønner jo at hun er gravid og hormonell. Så dette er kanskje ikke det beste tidspunktet og ta det opp på. Men, jeg tror også hun kommer til og finne ut av det når babyen er født, for de små er jo ganske så flinke til og si fra selv når noe ikke passer dem.

Skrevet

Og vitsen med dette innlegget var da...? Annet enn å fortelle oss hvor flink du er og hvor lite flink hun er...?

Skrevet

jeg har også ei førstegangs gravid venninne. hun sier også kjempemye rart! noe av det helt bak mål. tror nok de får seg litt av en overraskelse gitt ;o)

Skrevet

Herregud.. Hvis du ikke vil lese innlegget så ikke LES.. Jeg skriver det fordi jeg blir litt frustrert. Vil jo ikke si det til henne nå siden hun er gravid og hormonell.. Jeg skriver jo nettopp at jeg ikke kan all verdens ting og jeg gjør sikkert mye feil. Det kom naturlig hva jeg skulle gjøre ang jenta mi, og det kommer nok til og komme naturlig for henne også.

Ta oxo les det jeg skriver, før du svarer..

Skrevet

Vel, hun har nok et litt for lett syn på det å få barn, men kan faktisk forsvare det med å bare bruke kortarmet body om dagen og ikke bruke pysj. Fødte selv i juni i fjord, og Mathias brukte kun kortarmet bodyer fra han var et par uker til et par mnd! Var helt umulig å bruke mer klær på han, han svetta seg gjennomvåt flere ganger per dag, kun i body.

Om natten sov han aldri bare i bleia, men hadde nok gjort det hvis jeg kunne tatt de første par mnd om igjen, for han sleit så fryktelig med varmen!

Så jeg har tipsa andre venninder som skal føde nå i juni/juli om å ikke kjøpe mye klær, pysjer o.l. for mest sansynlig blir det ikke brukt, hadde jeg skulle gjort det om igjen hadde jeg hamstret kortermete bodyer, for de gikk det MANGE av :)

Skrevet

ja altså, jeg aner jo ikke hvordan det er og ha en nyfødt på sommern, siden jeg fødte i november. Så derfor spurte jeg om det var bare jeg som var rar som syntes at en nyfødt baby skulle bare sove i bleia. Kan jo godt hende babyen er varm av seg og liker det. Det vet jo ikke jeg. Vi har jo ikke de varmeste sommerne i Norge.

Skrevet

Neida, du er jo ikke rar som lurer :) Jeg hadde hamstret bukser, gensere og pysjer jeg! Visste jo ingenting om hvordan det var å få baby på sommeren selv :)

Vet at fler jeg kjenner med juni 06 barn lot babyene sove i bare bleia, rett og slett fordi de ikke taklet varmen med klær på.

Og sommerene begynner å bli fryktelig varme her i Norge også, i fjord var det jo fryktelig varmt, og i år skal det vistnok bli ennå varmere.. Så mye mulig venninda de gjør rett i å kjøpe kortermede bodyer, men, det er jo også mulig babyen ikke er så varm av seg, så man kan jo aldri vite :)

Skrevet

Norske somre er ikke akkurat varme hele døgnet nei...

Hvis hun var seriøs, så synes jeg at du kunne gitt henne råd om påkledning, jeg! Det er vel ikke å være frekk? Må kunne gå an uten at en skal bli fornærmet. Er jo godt ment.

Er sjelden en baby kan kles i kortermet body og ingenting annet. Selv i varmere strøk.

Skrevet

I den landsdelen ka-ping-familien bor så må man se på gradestokken og gjeldende værtype når man kler på seg selv og ungene. Å gå kun etter årstid ville vært særdeles lite lurt. Med det i bakhodet så blir svaret mitt dette:

nei, jeg syns ikke du er rar som tenkte dette, HI.

Og det var jo det du spurte om :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...