Gå til innhold

Hun bare sovner... Helt håpløst!!

Anbefalte innlegg

Når jeg ammer snuppa på 5 uker, så sovner hun etter maks 5 minutter. Hver eneste gang! Prøver å vekke henne, men det hjelper ikke, hun tar bare et par sup, og slokner igjen... Så går det en halv time, og hun er sulten igjen. Det er håpløst, et måltid kan drøye i 2 timer!

Har gitt henne litt MME på flaske, da drikker hun effektivt, og blir ferdig uten å sovne i det hele tatt.

Er det noen som har vært borte i dette tidligere, som kan gi meg noen råd???

Fortsetter under...

Prøv å vekke henne opp før du ammer, bleieskift vekker babyene ofte. Prøv ellers å holde henne våken under amming, ved å prate, la føttene hennes sparke deg i håndflata, prikk henne oppover ryggen - du kjenner datteren din best - prøv deg fram med hva som vekker henne opp mest!

Etterhvert kan du prøve å høre forskjellen på svelge- og sugelyder, så du hører når hun får i seg melk. Du kjenner sikkert utdrivningsrefleksen godt også?

Jeg kjenner meg veldig godt igjen! Sønnen min (som nå snart er 10 uker) sovnet hele tiden de første ukene. Jeg holdt på å gi opp, og syntes det bare ble rot med soving og spising. Det ble til at jeg ammet leeeenge og utrolig ofte, ettersom ammingene stort sett besto av soving, haha. Han sovnet ikke like lett når jeg ga ham flaske.

Alle trøstet meg med at dette ville bli bedre, noe jeg hadde store vanskeligheter med å tro på ettersom det virket helt håpløst. Men tro det eller ei, det BLE bedre - helt av seg selv slik alle sa! : ) Han sovner fortsatt innimellom, men ikke på langt nær så ofte. På et eller annet mystisk vis har det også nå blitt til at han nå "ber om mat" ganske nøyaktig hver tredje time. Dermed er han skikkelig sulten til hvert måltid, og lettere å holde våken. Han spiser også utrolig nok ganske raskt, og en amming er gjort på 15-20 minutter. Ettersom spisingen har blitt mer regelmessig, får han mulighet til å sove litt imellom, og er da også mer opplagt når han skal spise. Som du fosrtår er det absolutt håp selv om alt virker helt håpløst akkurat nå. Stå på! :)

Det eneste trikset jeg synes fungerer for å holde ham våken de gangene han fortsatt sovner er å gni ham litt på øreflippen.

Tusen takk for svar.

Har prøvd med bleieskift før amming og la henne bli skikkelig sinna før hun får pupp for at hun skal holde seg våken, men hun sovner likevel... Kiler henne over alt også, men neida, her skal det soves...!

Utdrivingsrefleksen kjenner jeg til de grader, så det skal komme melk. Jeg hører ikke suge og svelgelyder, men samtidig så legger hun jo på seg, så noe må hun få i seg...

Håper det gir seg som noen skrev under her, ellers tror jeg at jeg gir helt opp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...