Gå til innhold

Jeg har fått meg Thai svigerinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg synes. Svogeren min har giftet seg i Thailand med en jente han fant der. Jeg prøver å værestøttende, men er veldig skeptisk. Hun har foreløpig ikke fått oppholdstilatelse, den første søknaden ble avslått fordi de ikke snakker samme språk og de ikke har kjent hverandre så lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert ikke lett, men sett det inn i situasjonen.. det kan ofte hjelpe når man er usikker på ting...

Lykke til..

Skrevet

Sikkert ikke lett, men sett deg inn i hennes situasjon.. det kan ofte hjelpe når man er usikker på ting...

Skrevet

Er i litt samme situasjon.Broren min har funnet seg ei fra Filippinene,skal visst gifte seg i februar for da går visumet hennes ut,hun jobber her foreløpig.

Vet ikke helt hva jeg syns om det, håper jo det er fordi de er glad i hverandre men det virker ikke så 'hett' fra hennes side.

Kjedelig situasjon,ikke hjelper det å si noe heller.

Vi får bare være støttende,og gjøre det beste ut av det.

Skrevet

Men hun er i det minste her. Min thai svigerinne har aldri vært i Norge. Hun har et barn fra før av som ikke skal være med til Norge. Jeg spurte svogeren min om hva hun jobbet med, han svarte at hun ikke jobbet noe. Hvordan har hun da fått penger?

Hun kan verken engelsk eller norsk.

Skrevet

hore... er deet hun sikkert er. såkalt "bar-jente".

ekkelt. har sikkert pult en del hundre griser.

disgusting. hvis de ikke snakker samme språk heller har nok svogeren din kommet til den konklusjon at hu er et bra knull da veit du

Skrevet

Han fant henne på bar. Hva er egentlig en sånn barjente?

Skrevet

Ikke lett,det der.Jeg har hvertfall tenkt å prøve å få bror min til å lage særeie-kontrakt.

Skrevet

Unnskyld meg, men hv har dette å gjøre med småtroll 0-1 år å gjøre?

Skrevet

Ikke alle innlegg her inne er vel om barn 0-1 år?

Skrevet

absolutt ingenting her å gjøre, sorry. Trengte bare å lufte tankene mine omkring dette anonymt. Har liksom ingen å spørre. Jeg vil jo være støttende innad i familien.

HI

Skrevet

barjente er det samme som hore. bare at de er inne på puben og stiller til tjenste med andre ting også. de fester blant folkene og drikker som faen, hehe

Skrevet

En i min familie har thai-dame... Må si vi var virkelig skeptiske da vi først fikk høre at han hadde funnet ei derfra. Han er en kjekk mann på alle måter så vi kunne ikke skjønne hvorfor han fant ei der nede. Han var flere ganger der nede før hun kom til Norge og de giftet seg.

Men jeg må si at vi er ikke lenger skeptisk til henne. Hun er en super-dame. Ja hun har vært "bar-dame", men hvis man ante hvordan en del av de damene har det er det ikke noe rart de finner seg utlendinger som vil gifte seg med dem. Og selv om de har en fortid som det så fint heter, så kan det faktisk hende de får et godt liv sammen. Hun jeg kjenner har strevd fælt for å tilpasse seg livet i Norge. Alt er anderledes så det er nok ikke enkelt. Men hun snakker bra norsk nå, har fått seg jobb og jobbet seg oppover fra vaskedame.. Noe av det vanskeligste for henne er alle fordommene vi nordmenn har mot sånne som henne. Hun har opplevd en god del ubehageligheter som har gjort at hun ikke er helt trygg i situasjoner med folk hun ikke kjenner.

Desverre er ikke alle damene som hun som vi har fått i familien. Det er noen som lurer og bedrar og melker mennene for det de er verdt...

Men jeg synes faktisk at alle fortjener en sjanse jeg da... Men man skal likevel ikke gå med skylapper...

Skrevet

Fytte f i helv... ja med sånne innstillinger har hun d kanskje bedre der hun kommer fra...Snakk om å være fulle av fordommer.... Jomfrushit

Skrevet

Når dere sier at hun er hore, eller bar-jente å drikker å puler som faen,, hva slags grunnlag har dere for å si noe slikt?

Jeg har bodd i thailand(er norsk selv) og kjenner mange av disse dere kaller horer.. De fleste er søte, trivelige jenter som danser på såkalte gogo barer for å brødfø familiene sine. Enkelte av dem selger sex etter at baren er stengt, andre gjør det ikke, men de fleste av dem jeg kom i kontakt med har "fast" følge... Dvs, de har en fast partner som betaler dem, ja, de er prostituerte, men de verken puler i hytt å pine eller drikker som faen og de fleste gjør dette for å kunne gi familien sin et bedre liv. Det er faktisk folk dere prater om her, jenter som kommer fra familier uten penger og som velger å gjøre dette isteden for å sulte både seg selv om familien. Jeg sier ikke at det er en bra ting, eller riktig, men enkelte her burde tenke seg om to ganger før de slenger med leppa slik de gjør. Horer er også mennesker, ikke alle er så heldige å få vokse opp i Norge! Håper svigerinna di er av den koslige sorten da, samme hvilken bakgrunn hun har! Har selv flere kompiser som er gift med tidligere go-go jenter, de har vært gift i flere år og har det helt flott sammen enda! To av jentene har finansiert universitetsutdannelsene sine med å danse på gogo barer, faktisk! Verden er ikke lik overalt, anbefaler enkelte her å ta seg en tur ut i verden å bli kjent med lokalbefolkninga, ikke bare drikke seg drita full sammen med andre turister å pule alle kjekke mannfolk de finner......

Skrevet

Herregud jenter - det var og en ordlegging.

Flere av disse barjentene PULER ikke - dem blir betalt for aa vaere selskapsdame ogsaa.

Skrevet

Du får vente med å tenke så mye til du hun har fått kommet seg til Norge, og du har blitt kjent med henne. Det er jo forskjell på jentene som kommer derifra. Mamma har vært norsklærer i voksenopplæringen i mange år, og har lært mange av de norsk. Hun har vel sett eksempler på flere ting. Enkelte ganger har det vært gamle, ekle menn som har funnet seg en "hushjelp", og det damene godtar dette til de får norske papirer, og da er det skilsmisse med en gang. Andre ganger er det rett og slett det at de er glad i hverandre, og de har det bra sammen...

Jeg har ei venninne som er halvt thai. Hun ville ikke finne seg en norsk mann, pga hun visste hvilke fordommer hun da kom til å bli møtt med, så hun har giftet seg med en thai mann.

Så dette kan jo gå begge veier, det spørs jo også på hva slags mann broren din er..

Lykke til iallfall! De må jo iallfall gjennom en lang prosess i UDI før de kan være sammen.....

Skrevet

Gartulerer vil jeg først av alt si. Min inntrykk av Thailendere er at de er veldig ydmyke, søte og imøtekommende, så hun kan sikkert bli en veldig hyggelig svigerinne! Jeg har en bror som nå blir 30 og bare har hatt et fåtall jenter. De siste årene har vi ikke hørt om noen. Jeg skulle helt ærlig ønske at han fant seg ei snart, være seg fra Norge eller Thailand.... Han hadde SÅ fortjent det, verdens beste gutt :)

Jeg kan forstå skepsisen din, men gi henne en sjanse a er du snill!

Skrevet

Stakkars thai-jente. Er det sånn dere tenker om alle de thaidamene som nå bor i Norge??? Er det mulig...Gi nå jenta en sjanse og hold for guds skyld fordommene deres for dere selv. Selv om de har funnet hverandre på bar, kan de vel ha blitt forelska! Vel, siden hun ikke kan engelsk, så kan de vel ikke ha blitt så godt kjent,men fasinert av hverandre kan man bli uavhengig av språk, og nå er det jo sånn i Norge at for å fortsette forholdet og å bo i Norge,så er det enklest om de gifter seg. La nå folk få bestemme selv hvem de vil være sammen da,jenter. Trenger vel ikke kalle henne hore. Tenk også på at det er ulike grunner rundt i verden for at folk selger kroppen sin. Thai-prositiuerte har ofte ikke andre muligheter økonomisk.

Skrevet

Naboen vår har ei sånn ei. X-prostituert med 4 barn som hun ikke vet hvem fedrene er. Og dødssjalu på ungene han fra før. Hun knuste stua en gang de skulle komme, helt gal. Gjett om han angrer nå ,da han har adoptert ALLE ungene hennes...Ydmyk my ass!!

Skrevet

Nei, det finnes jo idioter av de også, akuratt som det finnes idiotiske anonyme på dib :DDD

Skrevet

Jeg kjenner bare koselige thai-jenter jeg, hva slags bakgrunn de har spiller da liten rolle om de er snille og flotte damer, og så lenge de ikke driver med evt salg av slike tjenester etter at de er gift da;) Men går ut ifra at disse jentene som selger seg på en eller annen måte, ikke ville drevet med det hadde de hatt et annet valg. Jeg har inntrykk av at thai-jenter er veldig søte av vesen, høflige og veldig familie-mennesker. Finnes sikkert unntak, men.... Her hvor jeg bor har vi en "gammel", men snill alkoholiker, såg ikke ut i mørket engang før. Uflidd og fæl. Han reiste til thailand, og blei kjent med ei derfra som han blei forelska i og de ble kjent. Det er det beste som har skjedd han, han har slutta å drikke, steller seg, kler seg pent og har fått seg jobb, hus og bil!! Og de er fremdeles sammen og ser SÅ forelska ut!!!

Lett å være skeptisk, finnes jo de som utnytter snille menn og systemet for å få seg opphods tillatelse, men så finnes det virkelig de som bare er ute etter å være lykkelige også! Gi henne en sjanse da!

Skrevet

Har jobbet i Thailand.Hadde venninner med høy utdannelse, god jobb, egen selskap osv. som ville ha utenlandsk mann fordi de ikke ville ha en thai svigermor og fordi de synes at mange utenlandske menn gir mer likhet og er "snille". Så det er skikkelig dårlig å kalle en thai kvinne en "hore" som ovenfor- uten at du vet noe som helst om henne eller hennes motiver. Ikke noe galt i å ønske seg et bedre liv heller, dersom det er det som er en av hennes hovedgrunner.. Skikkelig modig å reise til et fremmed land uten å helt vite hvasom møter deg. Generelt vil jeg si at thai kvinner er stolte og sterke og er den som bestemmer i huset når man bare ser under overflaten. Lykke til med ny svigerinne!"

Skrevet

BY the way. Er flau over noen slektninger jeg kjenner som har giftet seg med flotte thaier- slo dem og ville skille seg og ta en ny kone rett før kona hadde bodd i landet så lenge at hun får oppholdstillatelse på individuelt grunnlag. Skikkelig møkkamenn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...