mamma t Michelle/Fabienne+1 Skrevet 15. mai 2007 #1 Del Skrevet 15. mai 2007 Lille skjønne Gabrielle så dagens lys søndag morgen 08.31- 13.mai. 3 dager etter min menstermin og 12 dager før ul-termin. Hun var 3670 gram og 49 cm lang. Jeg kjente første tak i magen klokken 05 søndag morgen, men trodde dette var en av de falske greiene som hadde holdt på i flere uker med å lure meg.. Men da nr 2 kom, 10 min senere, skjønte jeg at dette ikke var tull. Det tok skikkelig bak i ryggen. Gikk på do, fikk diare.. Fikk da en sammentrekning til. De varte over 1 minutt, lå med stoppeklokke i sengen:). Klokken 06.30 var det 7 minutter mellom, så raskt ned til 5 min. kvart over 6 tror jeg at jeg hadde 2 min mellom. Kom til legevakt (vakthavende jordmor i kommunen undersøkte meg) klokken 06.30. Viste 5 cm åpning, og vannblære i åpningen. Ble da bestilt sykebil, på grunn av hvis vannet gikk fødte jeg fort. Kom til sykehuset klokken 07.50, ble sjekket, 5-6 cm åpning fremdeles. kom inn på fødestuen klokken 8. La meg ned på sengen, etter å ha fått på meg sykehus skjorte, 2 sekunder senere startet pressriene. Jeg ropte på sambo at han måtte ringe på jordmora, som var ute og hentet noe. Kom meg opp på fødesengen, full åpning..Jeg hadde ganske så vondt da, og jordmor og barnepleier holdt ut bena mine, mens jeg prøvde presse dem sammen igjen. klokken var 08.31, da Gabrielle kom ut..Hun kom ut med vannposen rundt seg, og hånden ved siden av hodet:).. Fikk en liten rift som jeg måtte sy- rakk ikke få noe bedøvelse under fødselen. men jordmora mente at grunnen til liten rift var at vannposen var intakt, og det var mer skånsomt for meg. Alt i alt var det en kjapp og grei fødsel, selv om det var litt vondt når det stod på. Smertene glemmes fort når man ser resultatet etterpå. Vi kom hjem fra barselhotellet idag, etter to dager med fint opphold. Tror minstejenta fabienne syns det var rart med en liten krabat i hus. Hun er jo ikke fylt 15 mnd ennå Eldstesøster michelle kommer hjem i morgen, etter å ha vært noen dager med faren sin. Hun gleder seg til å se lillesøster:) Dette var en dag da alle våre back up barnevakter var bortreist, så jeg var nødt til å ringe en vennine som bor 15 min unna, for å være her til mamma kom ut. Hun bor en time unna, og jeg skjønte at dette ville gå fort:). Så jeg hadde nok født i sykebilen om jeg skulle ventet på mamma:). Så nå er vi en lykkelig familie på 5:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9313019-da-var-jeg-ferdig-med-%C3%A5-v%C3%A6re-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. mai 2007 #2 Del Skrevet 16. mai 2007 Gratulerer så veldig veldig mye:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9313019-da-var-jeg-ferdig-med-%C3%A5-v%C3%A6re-gravid/#findComment-9313831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 16. mai 2007 #3 Del Skrevet 16. mai 2007 Grratulerer såååå masse=) Nå håper jeg det snart er min tur=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9313019-da-var-jeg-ferdig-med-%C3%A5-v%C3%A6re-gravid/#findComment-9314459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå