Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten på snart 3 år som har fanget opp noen mindre pene ord,og gjett om de kommer i tide og utide!

Vet nesten ikke om jeg skal le eller gråte når det kommer krystallklart ; Fy faen! ;-)

Prøver å overse og overhøre,men det er ikke lett;-)

Skal man bare fortsette og overhøre,eller skal man forklare at dette er mindre pene ord vi ikke sier?

Vi har skjerpet språkbruken betraktelig,men det har hendt det har kommet ei glose når vi har slått oss el mista noe i gulvet...

Og småen suger til seg ALT!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner meg så godt igjen =)

våres sier akkurat det samme...

prøvde lenge å overse det og ikke gjøre noe nummer ut av det (lo jo inni meg ) men det er jo egentlig ikke så morsomt =)

har noen ikke så smarte besteforeldre som synes dette var gøy, og når de hørte han si det lo de og sa hva sa du...? hva sa du??? flere ganger...få høre hva sa du? ARGH!!!!!!!!!

prøvde etter dette å forklare at det ikke var pent osv, og ga han ordet "fillern" å bruke isteden...fungerer noen ganger =) men jeg gjør ikke noe nummer ut av det nå, sier han faen sier jeg :nei uff det var stygt, det heter fillern...ikke alltid han hører men =)

også er pappan litt dårlig på å tenke seg om, så det kommer noen gloser der...ikke lett å forklare at du får ikke si det, men pappa kan...

he he.

Skrevet

heisann...

Kjenner igjen situasjonen... vi har 2 små og vi har måttet forandre oss voldsomt i språkbruken og i tillegg er vi trøndere så d kommer noen gloser i tide og utide til oss også selv om vi ikke bestandig ikke er klar over d... Heldigvis klarte vi å ta oss sammen før den første tok til seg slikt, men noe har de tatt etter og prøvd seg på... men vi fant ut at d beste var å forklare at dette var ord som vi ikke sier og d var dumt at mamma/pappa sa d...å d har virket veeeeldig bra til all overaskelse...

Prøv det!!!Lykke til!!!!

MVH

Skrevet

He he he. Samme som sønnen min. Jeg har en tendens til å si faen når jeg ikke får til noe, eller at noe går galt. Og småttisen her hjemme hører jo det ganske ofte, så en dag holdt han på med noe som han ikke fikk til. Da sa han faen....Ble litt satt ut, for har jo aldri tenkt at han snapper det opp fra meg. Og han er bare to år.

Så nå er jeg litt mer forsiktig, kan du si.

Skrevet

selv sier jeg ekstremt lite stygge ord... men dattra mi hører jo mye fra andre. men jeg har rett og slett forklart når hun gjentar noe som andre sier at dette er et stygt ord . og ikke slikt vi sier... hun skjønner det helt fint og sier ikke mer. de skjønner mer enn man tror! nå har vi barnehagen rett ved sidena av huset vårt... å hjelper hvor stygge ord som kommer ut av munnen til alle disse søte barna hele dagen . Det er ting om underlivet og ..jah..slikt som man sjelden hører voksne si.. tar ikke sjangsen på og gjenta her ,regner med innlegget blir fjernet.hehe.

men det sier jo litt om hva dem hører hjemme da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...