Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Hvor mye sover dem? Tulla her sover ca 10 t i døgnet, er ikke det litt lite? Er så¨utrolig vanskelig, for hun klarer ikke gå en hel dag uten å sove, men om kvelden sovner hun gjerne ikke før 22-23 fordi hun er lys våken. ( Er det noen med erfaring som kan hjelpe meg, hva skal vi gjøre? Det er veldig tungt å ikke ha kveldene for oss selv, løpe opp og ned til ungen.. (legger henne ca kl 20 hver kveld. Dagtid sover hun ca en time)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Ville forsatt med den luren på dagen. Jeg tenker at hun kansje er overtrøtt om kvelden. Du kan jo prøve å legge henne litt før.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 Jeg ville absolutt ikke sluttet med dagduppen. Min erfaring er at søvn avler søvn.. Har du prøvd å legge henne tidligere? Hva med å legge henne i sjutiden. Prøv det i en ukes tid, og se om det blir noen forandring. Det kan jo være at hun er overtrøtt, og trenger å legges tidligere? Mange barn må legge seg til rett tid, og hvis de legges en stund etter at de egentlig er trøtte, kan de bli så overtrøtte at de holder det gående leeenge.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Takk for svar, dere! Hun virker ikke trøtt, er derfor vi ikke legger henne før, men hun kan selvfølgelig være god til å "skjule" det Da prøver vi å legge henne i sju tiden og ser om det hjelper! (*hååååper*)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 Når hun sovner ved 22-23 tiden, hvor lenge sover hun på morgenen da og når sover hun duppen sin på dagen, kanskje hele døgnet er forsøvet?
Sjokoholikern Skrevet 18. mai 2007 #6 Skrevet 18. mai 2007 Gutten min ser aldri trøtt ut på kvelden, men jeg legger han i syv tiden likevel, og han sovner alltid etter noen få minutter. Han våkner av seg selv i syv tiden neste morgen. Det er ikke alltid han ser trøtt ut på dagen heller, men jeg har en rutine på at han skal sove igjen i tolv tiden på dagen, og det pleier ikke være noe problem. Da sover han alt fra 30min til 2 timer.
♥Stjernøye♥lille stjerne♥ Skrevet 18. mai 2007 #7 Skrevet 18. mai 2007 hei ville bare si at min gutt på 20 mnd snudde opp ned på søvnen sin og han la seg vanligvis til 1930 men på et punkt så nekta han komplett og vi satt til laaaangt på natt med ham... så det som jeg gjorde var at jeg la ham tidligere, for jeg var så lei av sutring og grining..og vet du? det funka...nå legger vi ham til kl 18 og han sover til kl 08 uten probl og kan ha luren sin på dagen fortsatt...helt supert=D nå er ikke dette sikkert det gjelder din, men min ble rett og slett overtrøtt, så nå tar jeg ham rett før og da går dte greit=) lykke til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå