Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Å ha ei lita jente på knapt 3 år på fanget når en kjører scooter i byen? Greit at hun hadde hjelm på, men likevel??
Expat Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Ville jeg ikke tro! På trøsykkel må man jo ha dem fastspent i eget sete...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #3 Skrevet 15. mai 2007 Ja, ikke sant? Kjørte nesten av veien i dag da jeg oppdaget en pappa "svinsende" mellom bilene i køen m scooteren sin...m jenta m rosa hjelm på fanget.. Ja, ja...
så var vi 4 Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 Jo tror det er lov, de må være under 12 og ikke overstige sammenlagt maxvekt på scooteren.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 høres litt rart ut? men, hva vet vel jeg:) bruker bare min kvinnelige intuisjon..
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 Det finnes sikkerhetsbelter til slik bruk og da er det lov (sånn man har rundt seg selv og barnet). Tviler på at det er lov uten.
så var vi 4 Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 Passasjer på motorsykkel En passasjer endrer motorsykkelens kjøreegenskaper og krever mer av deg som fører. Norge har ingen nedre aldersgrense for barn som passasjer på MC, men det anbefales at barna når ned til fotpinnene. Både voksne og barn som er passasjerer bør ha fullt beskyttelsesutstyr. henta fra trygg trafikk sine sider. Antar bare at det samme gjelder scooter selv om den ikke har fotpinne.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2007 #8 Skrevet 15. mai 2007 den har jo gjerne fotbrett da.... En ting er om det er lov eller ei, en annen er jo om det er forsvarlig?! Jeg hadde ALDRI gått med på at jenta mi skulle få sitte på scooter i trafikken.. En liten tur på en "øde" vei for morro skyld i sakte fart, ok, men ikke der det er mye trafikk! Syns det er uansvarlig, jeg, men så er jeg vel en liten hønemor da sikkert... Syns de sitter så ubeskyttet på en slik scooter, og en ting er jo om man er en trygg sjåfør eller ei selv, men tenk på alle andre tullingene som ferdes langs veiene da, man vet aldri hvem man møter!
så var vi 4 Skrevet 16. mai 2007 #9 Skrevet 16. mai 2007 Nei har nesten blitt meid ned så mange ganger på scooter siden alle driter i de 'små' i trafikken at det ville ikke jeg heller gjort, men det er altså lov da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå