lisa:-) Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Hallo alle gravide kvinner.Det er så mye hyggeligere her inne,enn på 1.trim sidene-mange ukoselige innlegg der. Jeg får ikke sove,det er akkurat som det kribler i beina hele tiden. Må snu meg hele tiden,og mannen holder på å bli helt sprø. Noen som har noen gode råd, eller som også har samme problemer? hilsen fra
chianti70 Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 Jepp! Kjenner meg igjen der ja! Skrev et innlegg om det samme for en stund siden og fikk råd om å spise bananer, magnesium, gå meg en tur, holde bena høyt... Jeg har funnet ut at et varmt bad før sengetid roer bena mine såpass at det går ann å sove. Jeg har tatt varme bad i dette og mitt forrige svangerskap, og så lenge det ikke er ubehagelig varmt tror jeg ikke det gjør noe som helst. Dessuten begynner magen så bli såpass stor at den stikker over vannet :-) Har i hvert fall funnet ut at det virker for meg i tillegg til at det muligens hjelper å drikke vann. Har mindre plager med flying i bena om jeg husker på å drikke nok. Og velkommen til oss!
Dukkedeisi Skrevet 16. mai 2007 #3 Skrevet 16. mai 2007 Hei lissy, og velkommen! Jeg vet hva du snakker om! Jeg har faktisk klart å holde det i sjakk med 1-2 bananer om dagen, inntil de siste par ukene. Har etterhvert "opparbeidet" meg tomme jernlagre og lav blodprosent, noe som kan gjøre at en kan få urolige ben. Jeg har det i tillegg i armene. Starter om kvelden og varer utover natta, er faktisk våken tre til fem timer nesten hver natt, virkelig plagsomt! Det å være oppe og gå er det eneste som hjelper nå...Venter på svar på de siste prøvene for å se om jeg må begynne jernbehandling,(har tatt hemofer nesten hele tiden). Vet ikke hvordan det er hos deg, men her må en være ganske våken selv i fohold til å be om prøver og oppfølging av evt.resultater. Du kan slå opp på "urolige ben/restless legs" på nettet, så finner du mer. Hilsen
nungo Skrevet 16. mai 2007 #4 Skrevet 16. mai 2007 Velkommen hit :-) Jeg husker godt problemet med urolige ben fra forrig svangerskap (er kun 6+5 nå, så det er litt tidlig for urolig ben). Jeg hadde god hjelp av en krem for urolige ben; jeg kjøpte den på Matas i Danmark, men de har sikkert noe tilsvarende på apoteket. Den inneholdt menthol og/eller kamfer - noen som på en måte "bedøver" eller kjøler, slik at du kan slappe av i bennene. Mitt problem var, at jeg fikk urolige ben på kvelden og derfor ikke kunne sove. Når jeg smurte kremen på spesielt leggene rett før leggetid, gikk det fint å sovne. Tror også det hjalp mot krampe som jeg var en del plaget av mot sluten av svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #5 Skrevet 16. mai 2007 Er og plaga med maur i beina......noko som hjelper der og da, er å stryka litt hardt med andre foten oppå leggen....kunne ligge slik heile natta.....men det går jo ikkje.....andre foten vil jo bli strykt og.....og ein gong må ein jo sova og .......
lisa:-) Skrevet 17. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. mai 2007 Tusen takk for gode råd. Jeg har i utgangspunktet lavt blodtrykk og lav blodprosent,så skal spørre legen min om det neste gang. Håper dere har hatt en fin 17mai.Her på vestlandet var alle glade for at de elendige værprognosene viste seg å ikke stemme:-),men kaldt var det jo. Nå skal jeg prøve å sove litt(men det blir nok ikke lett etter en ettermiddagslur på 2 timer..) Ha en god kveld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå