Gå til innhold

Dine menstruasjonssykluser etter aborten

Impatiens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en medisinsk abort i uke 13, 12. april. I dag, den 15. mai fikk jeg min første menstruasjon tilbake (syklus på 33 dager) (Vanligvis har jeg en syklus på 28 dager). For meg har det fungert veldig godt å telle meg til eggløsningen (sammen med utflod endringer) ellers, og derfor er sykluslengden viktig for meg. Derfor er det også interessant å lese hvordan den er hos deg...

Min kjæreste og jeg fikk beskjed om å vente en syklus før vi prøvde igjen, men problemet vårt nå er at vi begge (akkurat i denne perioden)reiser mye, og vi skal prøve å finne ut når jeg har neste eggløsning, slik at vi prøve å være sammen iallfall da.

Jeg synes det derfor hadde vært veldig fint å høre hvor lang deres 1., 2., og 3. syklus var.

Hva slags type abort hadde du?

Hvilken uke aborterte du?

Hvor lang syklus har du til vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hadde en MA i uke 11 i desember

Har 32 dagers syklus nå etter aborten, gikk på p-piller tidligere, men tror at jeg hadde sånn ca 32 dagers syklus før jeg begynte på p-pillen også.

Skrevet

Hei!

Min syklus er på 30 dager. Den 8. februar endte svangerskapet i en SA, og det tok hele syv uker, altså 42 dager, før mensen kom tilbake. Jeg bør kanskje nevne at jeg er født i 1970, så alderen min kan kanskje ha noe med dette å gjøre.

Vi fikk også beskjed om å vente med å prøve igjen til etter menstruasjonen, og det gjorde vi. Etter at mensen kom og gikk har syklusen gått tilbake til de normale 30 dagene som slik det var før SA'en. Dvs. at syklus 1 var på 42 ddg, # 2 på 30 dager, og det er alt jeg vet, for jeg fikk bekreftet i dag at jeg er gravid igjen!

Noe annet som kanskje vil være interessant for deg er at min eggløsning ikke har vært til å kjenne enn etter SA'en. Gamle symptomer som serkrering, magemurring og lett irritasjon er annerledes enn tidligere, så jeg var avhengig av å telle dager jeg også.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk! Jeg vet jo ingenitng enda, men det kan se ut som om jeg raskt går mot en vanlig syklus igjen, men er fortsatt veldig interessert i å høre hva andre opplever.

Det var dessuten en veldig hyggelgi nyhet at du var blitt gravid igjen. Selv er jeg redd vi ikke klarer å være sammen akkurat de dagene jeg har eggløsning de to neste gangene, og akkurat nå føles det veldig tøft, men vi skal gjøre så godt vi kan....

Skrevet

Det ordner seg helt sikkert! Alt blir litt forstyrret når en har en abort,- samme hvilken type det er, men for meg virket det nesten litt som om 'systemet mitt' nå var bedre forberedt og at det derfor var enda enklere å bli gravid denne gangen. Jeg bare håper at klumpen holder seg der inne..

Iflg. nicket ditt burde det ordne seg snart, i hvertfall! http://en.wikipedia.org/wiki/Impatiens

He he.

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...