Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så inne på dette ennå.. men er det noen som vet om man kan fremskynde EL med eggeløsningssprøyte? I og med at jeg reiser mye hadde det vært bra å kunne styre dette litt.. Er det sli kat det skjer fortere dersom man tar en sprøyte? Kan den tas alene uten at man også går på hormoner..

Blir frustrert av å tenke at jeg kanskje ikke kommer meg ned til Stork neste gang, da jeg er bortreist på de mest sannsynlige EL dagene.

Hilsen litt desperat :-)

Fortsetter under...

EL sprøyte styrer EL tidspunktet utifra hvor stor follikelen din er (tror den burde være 18mm-20mm når sprøye skal settes). Follikelen sier noe om hvor nærme du er EL. For å måle denne må du innom gynekolog å ta UL og få resept til sprøyte (ca kr 300). Når jeg skulle til insem til Nordica (de ønsker at vi tar EL sprøyte), hadde jeg time hos gyn. noen dager før jeg nærmet meg EL. Jeg hadde på forhånd avtale med Nordica om å gi beskjed om follikel str., de bestemmer tidspunktet sprøyten skal settes. Insem. skjer gjerne 2 dager etter det igjen. Jeg går ikke på hormoner. Siden du skal til Stork, som ikke 'forventer' at du tar EL sprøyte, så ville jeg hørt med gyn. om når du burde sette sprøyten. Og få tidspkt du burde insem. Deretter bestille time hos Stork på dagen. Vel, ment som et tips.

Håper du fikk en grei avklaring her, men som du ser kan vi dessverre ikke time EL mer enn dette. Så langt jeg kjenner til ihvertfall. Det hadde jo vært avlastende for oss og kunne styre EL akkurat når vi ønsket. Så kunne vi enklere finne fridag fra jobb og plikt reiser, en helg hadde jo vært perfekt :) Men kroppen styrer som den vil :) Her kan du kanskje lese litt om follikel etc www.pernille.info

Lykke til, håper du får til neste tur ! :)

Tusne tak for oppkalrende svar!

Jeg skal bestille time hos fastlegen min for å få tatt hep B + C pluss spørre henne om en henvisning til gynekolog.

Hun hadde en gynekolog hun anbefalte som hadde flere som var i samme situasjon ang. Danmarksreiser. Det var en mann så det gikk raskt å få time og han var visst veldig flink.

Jeg er ikke sikker på hvor mye du kan styre det, men vet det er litt.

Jeg er til UL dag 10 i syklusen, da får jeg beskjed om når jeg skal sette sprøyta. Da vi var nede i mai, kom inseminering og en begravelse vi måtte gå i på samme dag. Så da fikk jeg ei sterkere sprøyte(tar vanligvis pregnyl) som gjorde at eggene modnes fortere. Dermed rakk vi begge deler.

Dette er min erfaring.

hmm... absolutt noe å tenke på! Tenker å ringe fastlegen min i morgen for å få time osv.

Neste uke blir "spennende2 med hensyn på om når jeg får EL. Dersom dte kræsjer denne gang, skal jeg iallfall ha undersøkt det med sprøyte til neste gang..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...