Gå til innhold

Leontine :o)

Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med deg?? Lenge siden jeg har vært her inne og kikket nå...

Skrevet

Har meg en liten pause fra BIM, blitt (som alle andre) hekta på facebook ;) Synes BIM har forandret seg sånn, nå er det så mye krangling og frem og tilbake, at jeg har gått lei.

Ellers så hadde jeg IKM på søndag, Neg CB test den morgenen, men ingen TR ennå. Og fikk ømme pupper på IKM. Skal teste igjen i morgen tidlig hvis jeg ikke får besøk i løpet av natta. Orker hverken å tro det ene eller det andre. Men har ikke hatt vond i magen eller korsryggen som jeg bruker å ha før tanta kommer. Men blir bare så skuffet hvis jeg ikke er gravid, så tenker ikke noe på det før positiv test eller TR kommer.

Dersom TR kommer, blir det ny runde med pergo denne måneden. Noe jeg gruer meg til, siden jeg ble så dårlig sist gang. Får se om kroppen har klart å venne seg til hormonene, og håper at jeg ikke får like mange bivirkninger.

Har fokusert mye denne måneden på å slappe av med prøving. Har ikke brukt EL-tester, men hatt sex regelmessig sånn ca når jeg har EL. Har ikke stresset og tenkt på baby, og har faktisk klart å slappe mer av. Først på fredag begynte jeg å tenke "Oj, nå skal jeg vel ha mens snart". Før hadde jeg hatt nedtelling og stor kontroll etter hvert dobesøk for å se etter tegn på TR. Og det har faktisk vært deilig med den roen! T.o.m hatt romantisk date med mannen min!

Skrevet

Kom bort lagre her ;D hihi

Hvordan går det med deg da? Siden jeg heller ikke er her inne så mye, har jeg ikke fått med meg hvordan det går med deg...

Skrevet

Godt å høre at du har hatt en fin mnd!! Det betyr så utrooolig mye for psyken å kunne legge bort alle sånne tanker. Og hvem vet om ikke det hjelper litt på det store og hele prøveprosjektet også ;o)

Her går det veldig bra. Har lagt prøvinga på hylla som sagt før (husker ikke hva som blir sagt til hvem så jeg føler jeg gjentar meg selv i det uendelige), med planlagt oppstart igjen i august ca. Pga jobb. Det er helt utrolig deilig å føle seg fri til å faktisk droppe sex på gitte tidspunkt og heller ta det når man føler for det. I mitt tilfelle har det gitt seg utslag i nesten en sølibatmnd, men merker det begynner å ta seg opp nå ;oD

Var til gynekolog og utredningsstart 8. mai, og han konkluderte med at det i alle fall ikke var noe galt med sykluser og tempkurver hos meg. Sædprøven til gubben var (heldigvis!!) kjempefin, og innvendig UL på meg viste at både livmor, livmorhals og eggstokker så kjempefine ut. Litt mindre egg i ene stokken, men ikke noe som skulle tyde på "dårligere kvalitet" likevel. Tok progesteronprøve også som jeg fikk svar på i dag og den skjønte jeg ikke helt så mye av (se annet innlegg). Ble enige med gyn om å søke meg inn til spyling av eggledere i fall det skulle være dem det skulle være noe gærnt med. Han regnet med ca 2mnds ventetid + evt ferie, så antar at innkallingen kommer til ca august, mulig vi evt utsetter til september (utrolig utrolig mye som skjer på jobb og jeg må ha fri ifbm spylingen siden det er i en annen by). Håper det setter fart i sakene! Skal uansett ta en ny progesterontest neste syklus for å sjekke det med nivået...

Åh, i dag er det VÅR! Nydelig vær ute, jeg har kjøpt hortensia til inngangspartiet, fått på rent sengetøy (oppå helt nye dyner - gleder meg vilt til natta, haha) og spist is i sola med familien. Jeg er så glad det er denne årstida vi går i møte nå - den hjelper også på på humøret! Må si vintern med lange prøvemnder var skikkelig tung... Håper du får en kjempepositiv overraskelse til helgen! Og i alle fall ikke altfor stor skuffelse om du skulle få et uønsket besøk i stedet.

*klem*

Skrevet

En liten oppdatering:

Tok en QR test i morges, neg. Stoler ikke på QR, så tok en CB i ettermiddag, også neg. Men ingen TR. Er nå fire dager på overtid. Hmmmm, skjønner ingenting. Men har mye stress på jobb, så det kan hende tanta er sen. Har fri til mandag, og skal slappe av med familien. Har en til test liggende, får se til helga... Blir tullete av denne ventingen. Vil bare bli ferdig med hele TR styret!

Jeg håper også at min gyn kan vurdere skylling dersom pergoen ikke virker. Skal hvertfall ta en kur til, så får vi se. Må kanskje teste svømmelaget til mannen min også for å se om alt er ok der. Men dette får vi ta etterhvert.

Her regner det blåser surt. Med andre ord, normalt 17.mai i nord ;D

Bare å kle på seg ullstilongs og regntøy ;o)

Ha en fin 17. mai!!!!!

Skrevet

TR kom i dag... Hurra :C

Skrevet

Så dårlig gjort... Har fulgt litt med deg, og håper at det vil gå din veg snart. Men det ble jo desverre ikke denne måneden da:-( Men jeg skal krysse fingrene for deg neste måned:-)

Jeg tenkte jeg skulle nevne et tips for deg. Det er noni-juice. Har lest om noen her inne som drakk det i 2mnd og ble gravide. Et vennepar av meg fikk beskjed om at de mest sannsynlig ikke ville kunne få barn sammen. De drakk denne juicen, og etter noen mnd så var prøveresultatene deres normale. Men det endte alikevel med prøverørsbarn en stund senere. Men ikke lang tid etter første barnet uteble tante rød... Så de er i dag lykkelige foreldre til to barn. Og de bruker nå prevensjon for første gang på nesten 10år...

Les litt om det iallefall, så kan du jo se hva dere gjør:-)

Lykke, lykke til videre!

Skrevet

Hva er Noni juice, og hvor får man tak i det?

Skrevet

Noni er en slags spesiell drue (?) juice man får kjøpt enten via helsekost eller homeparty tror jeg, svigermor drakk endel det tidligere, men det er ganske dyrt hvis ikke jeg husker feil.

Kjedelig med mensen, men forsåvidt greit at den kom når den likevel var på vei, eller? Mensen ankom her i dag også, presis på forventet dag som vanlig. Noe annet hadde overrasket meg VELDIG for vi har unngått fruktbare periode med mange dager denne mnd, hehe. Litt uvant... Må si jeg gleder meg veldig til å begynne igjen, selv om "karrieredama" i meg helst ville ventet enda et år pga ombygging på jobb midt i den perioden vi kommer til å begynne å prøve igjen. Håper jeg får MYE bedre form i neste svangerskap, for da betyr det ikke så mye akkurat når jeg evt blir gravid igjen. Vil ikke bli 100% sykemeldt fra uke 5-6 neste gang!!

Nei, i kveld blir det syting over magevondt (auuu) og nerdefilm på dvd tenker jeg. Og godis - det er lov det på en sånn dag ;o) Så prates vi plutselig!! Ha en fin helg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...