Gå til innhold

Teutonia S3 vs Bugaboo Chamelon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heya

vet noen noe om disse 2 vognene?

Har termin i september så jeg er jo litt usikker på om Bugaboo er noe særlig å bruke på vinteren.(selger sa vi bare kunne snu og bruke de store hjulene foran og de små bak itillegg til at man kan bestille vinterhjul)blir det mye mer penger ekstra når man tenker på tilbehøret(som er must å ha) eller er det noe som følger fast med?

Men jeg falt jo veldig for designen, at den er så lett som den er og ja...den er jo veldig fin da. :)

Kan noen hjelpe meg.....Er Buggyen verdt den dyre prisen?

Var inne på http://babytrader.nl/ og fant bugaboo VELDIG billig sammenlignet med butikkpris her i norge. Noen som har bestilt over nettet før? mye ekstrakostnader?

Ps: Vi bor i Oslo sentrum...men kommer også til å bruke vognen på "bygda".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jajajajaja!!! buggisen er den beste vognen ever! bor selv i oslo sentrum og koser meg når jeg triller. er fantastisk og kjøre, så enkel å håndtere inn og ut av butikker, opp og ned fortau. den ultimate vognen. dessuten er bagen stor. jenta mi er 5 mnd og har veldig god plass fortsatt. vet ikke hvordan den er på vinterføre men mange jeg har snakket med sier det fungerer bra. er det ikke alt for mye snø, kan man bare vende håndtaket og kjøre med de store hjulene først.

synes absolutt vognen er verdt prisen, er utrolig fornøyd. må bare legge til at jeg har en simo kombi i tillegg hvis jeg skal på skogstur ol, noe jeg skjelden gjør. med andre ord blir den mest stående i gangen, men fortsatt grei å ha. de selger veldig pent brukte vogner på finn. hadde skjekket der først hvis var jeg deg. de fleste er i oslo eller akershus og liker du ikke fargen er det jo bære å kjøpe nytt trekk.

masse lykke til med vognvalg:)

Skrevet

den jeg kjøpte på finn var importert fra nederland, helt ny. du sparer vel ca 2000 kr, så har du mulighet, hadde jeg nok kjøpt der. de er rask med leveringen.

Skrevet

Hei! Jeg ville ikke gått for bugaboo cameleon. Dette fordi at du nesten garantert vil trenge vinterhjul til vognen uansett, fordi av erfaring er vond å trille på grus og vinterføre. Når den lille skal hvile i sportstrillen får du ikke strekt ut bena på bebien ordentlig og den vil da bli liggende i en knekk hele tiden. Dette har vært diskutert før, noen mener at knekken er ergonomisk riktig og at det er bra for barnet, mens andre mener at det kan føre til rygg og hofteplager. Er det verdt å ta sjansen??. Og hvorfor skal det være nødvendig slik som hun over her sier at man må ha en annen vogn i tillegg når du da har valgt å kjøpe en vogn til en pris rundt 6000- 8500kr. Såpass dyr vogn burde tilsi at denne ene vognen burde holde, i allefall i bebiens første leveår. Jeg har også hørt at bugaboo ikke egner seg i barnehagen da liggedelen i sportstrallen ikke er bra for barnet ditt, og det er mange som da velger å kjøpe en ny vogn til barnehage bruk.

Skrevet

herregud anonym, er en grunn for at buggis har vunnet priser og mange barnevognmerker, f eks emmaljunga har kopiert sportsdelen. det er lege og annet fagpersonell som har vært med å utformet vognen.

Skrevet

Hei! Etter å ha saumfart barnevognmarkedet og vurdert alternativene utfra ulike kriterier (hvor svingbart fremhjul og vendbar sportsvogn var viktigst) stod vi også igjen med disse to alternativene. Prismessig er de ganske like; Teutonia S3 (m/duo fashion bag) koster også ca. 8500 kr på Barnas Hus, mens begge kan importeres rimeligere fra utlandet (Teutoniaen selges også hos Lilleprinsen.no til 6500 kr). De rådene vi fikk var at valget ellers er veldig personlig; når på året er barnet født, hvordan er klimaet der man bor, hvilket bruksområde har man, er man avhengig av at den blir liten sammenlagt eller å bære opp og ned trapper, osv. Personlig syns jeg Bugaboo Camelon er kjempestilig, i tillegg til at den har stor bag og veier lite. Vi valgte likevel å gå for Teutonia S3, mest pga. sportsvognen. Jeg har ikke noen formening om den er ergonomisk riktig (går ut ifra det, den er tross alt en av de mest populære vognene ellers i Europa). Her på vestlandet er heller ikke snøvær noe stort problem, men derimot regner og blåser det hele tiden! Valget ble dermed basert på at vi syns Teutoniaen virket litt ”røffere” og mer sporty, i tillegg til at man får kjøpt stormtrekk og ekstra regntrekk som dekker hele vognen. For oss som kommer til å bruke vognen minst like mye på tur (også i ulendt terreng) som i byen ble dette avgjørende. Dette er altså helt personlig, og jeg var fremdeles usikker da jeg bestilte. Men til slutt må man jo bare bestemme seg, og stole på magefølelsen:-).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...